מפלצת ענקית שעל פי הנתונים, היתה החיה הגדולה ביותר בעולם, התגלתה בהרי האלפים בשוויץ. לדברי מדענים, היצור הימי העצום, היה גדול יותר מלווייתן כחול, וסייר באוקיינוס פנתלסה שהקיף את יבשת העל פנגיאה, במהלך תקופת הטריאס המאוחרת.

האיכטיוזאורים נכחדו לפני 90 מיליון שנה, זמן רב לפני פגיעת האסטרואיד שחיסל את הדינוזאורים. צורתם המעוצבת, דמוית הדג, שהצביעה על כך שהם היו יכולים להגיע למהירות של עד 22 קמ"ש. אחד מחברי צוות המדענים, ד"ר היינץ פורר, אוצר בדימוס במכון הפליאונטולוגי ובמוזיאון של אוניברסיטת ציריך, סיפר כי הוא נרגש: "זהו האיכטיוזאור הארוך בעולם, עם השן העבה ביותר שנמצאה עד כה וחוליית הגזע הגדולה ביותר באירופה", אמר. 

החוקר הראשי, ד"ר מרטין סנדלר מאוניברסיטת בון, אמר: "אולי יש שרידים נוספים של יצורי הים הענקיים החבויים מתחת לקרחונים". שורש השן רחב פי שניים מהשיא שנקבע בעסר על ידי איכטיוזאור מקנדה בשם Shonisaurus sikanniensis, שאורכו 21 מטרים. ד"ר סנדלר הוסיף: "גדול יותר הוא תמיד טוב יותר. יש יתרונות סלקטיביים מובהקים לגודל גוף שכזה. היו רק שלוש קבוצות של בעלי חיים עם מסה של יותר מ-10-20 טונות: דינוזאורים ארוכי צוואר, לווייתנים והאיכטיוזאורים הענקיים מתקופת הטריאס".

הוא ציין: "זה מהווה מבוכה גדולה עבור הפליאונטולוגיה, שאנו יודעים כה מעט על האיכטיוזאורים הענקיים הללו, למרות הגודל יוצא הדופן של המאובנים. אנו מקווים לעמוד באתגר הזה ולמצוא מאובנים חדשים וטובים יותר בקרוב".