כ-12 אלף מתנדבים צ'צ'נים, גויסו להילחם למען מוסקבה. רמזאן אחמדוביץ' קדירוב, הנשיא הצ'צ'ני פרס כוחות רבים כתמיכה בעריץ הרוסי פוטין, במלחמתו באוקראינה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בקטע שצולם ל-TikTok, ניתן לראות את הקצין האלמוני מתפאר בהצלחת חייליו בשדה הקרב מול הכוחות האוקראיניים. הוא דירג את הפעולות שלהם כ"חמש פלוס", וטען שרק חייל אחד מהיחידה נפצע. אבל רגע לפני שהמפקד סיים את המשפט, נראה כי הוא נורה באמצעות פגז, במסך הופיעו ניצוצות בצבע כתום, והשידור נעצר.

** אזהרת צפייה **

גולשי המדיה החברתית שיערו שייתכן כי איתור מכשיר הנייד שלו, הפך אותו לטרף קל למתקפת טילים ממוקדת. אחד הצופים כתב: "הוא הזמין את המוות הזה לעצמו ברגע שהפעיל את הנייד". חלק מהגולשים שמחו לאיד ו"צהלו" בתגובות.

לצ'צ'נים יש מוניטין אכזרי והם התמודדו בעבר עם האשמות חוזרות ונשנות בביצוע פשעי מלחמה. הפלישה לאוקראינה הציבה לקדירוב הזדמנות מושלמת להוכיח הן את נאמנותו והן את התועלת שלו לפוטין. המנהיג הצ'צ'ני, חב את מעמדו ואת כוחו לקרמלין. בתמורה להבטחת היציבות בצ'צ'ניה, קדירוב מקבל סבסודי ענק מהתקציב הפדרלי של רוסיה. עם זאת, בשנים האחרונות חוסר הביטחון באזור, הביאה חלק מהממשל של פוטין לתהות, האם מוסקבה צריכה להעביר לאיש הצ'צ'ני סכומי עתק.