150 גולגולות אדם אותרו סמוך לגבול גואטמלה, באזור מוכה כנופיות אלימות. חוקרים סבורים שהעצמות הכרותות היו קורבנות אומללים של עבריינים מקומיים חסרי רחמים, ופתחו בחקירה כדי לחשוף את מקורם של השרידים.

לאחר 10 שנים של בדיקות מקיפות, מומחים גילו שהגולגולות היו שייכות לנשים שלא היו קורבנות רצח, אלא הוקרבו במהלך טקסים לאלים האצטקים לפני אלפי שנים. דובר המכון הלאומי לאנתרופולוגיה והיסטוריה של מקסיקו, אמר: "האמנו שגילינו זירת פשע. החוקרים אספו את העצמות והחלו לחקור אותן". מומחים אמרו כי ראשיהם של הקורבנות, נערפו וגולגולותיהם הונחו במתקן גביעים המכונה "צומפנטי".

על פי ההערכות, נהרגו בין 900 ל-1,200 נשים. מה שהצליח לבלבל את החוקרים, היה שערימת הגולגולות היתה ברובה של נשים, וכמעט לאף אחת מהן לא היו שיניים. בעקבות הממצא, הארכיאולוג חוויאר מונטס דה פז, אמר: "המאתרים היו צריכים להתקשר לארכיאולוגים, ולא למשטרה. אם אתם מוצאים פרט שנראה כארכיאולוגי, אל תגעו בו והודיעו לרשויות המקומיות". 

בשנת 2017, נמצאו גולגולות באחד המקדשים המרכזיים בבירת אטצ'ק בטנוצ'טיטלאן, שהפכה למקסיקו סיטי. הארכיאולוגים איתרו אלפי שברי עצמות עטופים באותו מבנה. כמה שנים מאוחר יותר, נמצאו שרידים של למעלה מ-100 גברים, נשים וילדים שעל פי החשד, הוקרבו גם הם לאלים. הממצאים הנוראיים התגלו במהלך שיקום של בניין במקסיקו סיטי. מאות ראשים אנושיים נחשפו בעבר באתר בניה זה.