אדם שקיבל את בית סבו וסבתו בירושה, התכוון להכין את הנכס למכירה. הוא סיפר כי הזוג המבוגר גר בנכס לפני כ-20 שנה. הסב מת ב-1998 והסבתא עזבה את הבית, ולא חזרה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפי הפוסט שפרסם ומחק מאז, האיש כתב שהבית היה במצב מוזנח לאחר שנותר ריק במשך שני עשורים. אבל משהו מיוחד הסתתר בין קורי העכביש. במהלך ניקיון הבית, גילה היורש ארון מתחת לגרם המדרגות ומתחתיו היה פרוש שטיח ישן. הוא היה בהלם ממה שמצא.

הוא כתב: "גלגלתי את השטיח ומצאתי מכסה עגול מתחתיו. הסרתי את המכסה ו... כספת סודית". הוא בילה כמה ימים בניסיון לפצח את הקוד, כדי לגלות מה מסתתר בה. מכיוון שלא הצליח לפתוח אותה בעצמו, הוא התקשר למנעולן. איש המקצוע שהוזמן, נאבק לפרוץ את הכספת במשך כ-30 דקות. הגבר נזכר: "הוא אמר לי שאם הוא היה יודע למה הוא נכנס, הוא היה מעדיף לפנות את הזמן הזה ללקוח אחר". 

בסופו של דבר, הצליח המנעולן לפתוח את הכספת, וחשף אוצר של פריטים עתיקים כמו מטבעות נדירים, מטילי כסף ועוד חפצים יקרי ערך שסבו וסבתו החביאו. "ידעתי שסבתא שלי אספה מטבעות, אבל חשבתי שכבר ראיתי את כולם", כתב האיש. לכספת נגרם נזק עקב דליפת מים ברצפה שמתחת הארון, אך הממצאים היקרים נותרו שלמים.

הכספת שאותרה מתחת לשטיח (צילום: צילום מסך יוטיוב)
הכספת שאותרה מתחת לשטיח (צילום: צילום מסך יוטיוב)

הערכה מדויקת טרם התבצעה, אך סביר להניח שהפריטים שווים עשרות אלפי דולרים. מטילי הכסף הוערכו בשווי של כ-24 דולר כל אחד. הכספת הכילה גם סכום נכבד של כסף מזומן. היא העלתה את זיכרונותיו של האיש, על שקרא הספר "אי המטמון" כשהיה ילד, והוא נזכר איך רצה למצוא תיבת אוצר בעצמו. בזמן ניקיון הנכס, הוא איתר מתחת לפינת הקפה כספת נוספת, שאותה הצליח לפתוח בעצמו. הוא מצא בתוכה אוסף של אקדחים עתיקים שהוסתרו שם על ידי סבו, שהיה אספן ארטילריה נלהב.

הפוסט נמחק מאז, והיורש התלבט אם למכור את האוצר או לשמור את החפצים למזכרת.