ארכיאולוגים נדהמו כשגילו ציפור איביס "קדושה" בת 1,500 שנים בתוך מומיה. חוקרים מאוניבסיטת קורנל שבניו יורק, איתרו את ארון הקבורה ההיסטורי ושלחו אותו לבדיקת CT. כך נחשפו פרטים על חייה של הציפור בבהירות.

המדענים, שהיו בטוחים כי מדובר בנץ, ראו נוצות ורקמות עדינות שנשמרו בקפידה, וכן איתרו שברים ברגליו של היצור. קרול אן ברסודי, סטודנטית לתואר שני בארכיאולוגיה, אמרה: "לא רק שזה היה פעם יצור חי, הוא גם היה קדוש והצלחנו לקשר את קיומו לטקסים דתיים". בכל מצרים העתיקה, ציפור האיביס הידועה ברגליה הדקות ומקורה הארוך, והיא זכתה להערכה רבה על ידי המקומיים. 

לרוע מזלה של בעלת הכנף, היא הוקרבה לעתים קרובות בטקסים לאל החכמה המצרי, תחות, שעל פי המיתולוגיה המצרית, ראשו היה ראש ציפור מגלן.

הסריקה גילתה, שראשה של הציפור הגדולה, סובב בצורה הפוכה. עצם החזה והצלעות של הציפור הוסרו לפני החניטה, דבר נדיר בהליכי שימור ציפורים. אבל למרות כל הממצאים, הדבר היחיד שטרם התברר לחוקרים הוא: מהיכן הגיעה הציפור.

הם שיערו תחילה שהיא הגיעה יחד עם חפצי משא ממצרים העתיקה בשנת 1884, יחד עם חנוטה אנושית המכונה "פנפי". אבל הארכיאולוגים הבינו שזה לא המקרה, ובמקום זאת, הם חושבים שהיא הובאה בשנת 1930 על ידי בוגר האוניברסיטה, ג'ון רנדולף.