ברוב הימים, אפשר למצוא את פט גלאנט-צ'ארט, בת ה-71 מווסטברוק שבארה"ב, במרכז הקהילתי. שם, היא מבלה כמעט שעתיים בהכנות למרתון הבא ברשימה שלה. היא חזרה זה עתה משחייה שוברת שיאים בישראל, והפכה לאישה המבוגרת ביותר ששחתה לאורך הכנרת.

נכון לעכשיו, היא מתכוננת לשמונה מרתונים של שחייה אתגרית באגמים, וכבר מחזיקה בשישה שיאי גינס. "אני שוחה גם כדי ליהנות, וגם כדי להראות שככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו לא צריכים להאט את הקצב. אם אתם נהנים ממשהו - לכו על זה", אמרה גלאנט בחיוך.

ב-26 באפריל, שחתה בת ה-71, 13 קילומטרים לאורך הכנרת, בתוך 8 שעות ו-22 דקות. בנה, טום צ'ארט, שימש כצוות שלה, שעודד את אמו לשחות מלכתחילה. כשהשחיינית היתה בשנות ה-40 לחייה, היא לא תיארה לעצמה שתהיה ספורטאית, אבל לאחר ששחתה בפעם הראשונה, "הכל השתנה".

"פשוט התאהבתי בספורט השחייה במים פתוחים", אמרה גלאנט. אהבתה למרתונים הביאה אותה להתחרות ברחבי העולם, וזיכתה אותה בשבירת שיאים. "אני מאמינה שאם אנשים פשוט יפתחו את הראש לדברים חדשים בחיים שלהם, זה יכול להוביל אותם למקום שהם לא חשבו עליו. מבחינתי, המקום הלא צפוי הוא השחייה המרתונית", אמרה גלאנט.