הברביות החדשות של חברת מאטל, חברת צעצועים אמריקאית, כוללת בובות שטרם נראו כמותן. ברבי עם מכשיר שמיעה, אחת עם רגל תותב, ובובת קן עם בהקת (ויטיליגו), מחלת עור הגורמת לאובדן תאי פיגמנט.

ברבי עם מכשיר שמיעה, הצעצוע המדובר לשנת 2022 (צילום: טיקטוק)

עורך דין וד"ר ג'יין ריצ'רדסון, עבדה על הפרויקט עם חברת הצעצועים המצליחה, כדי להבטיח שמכשירי השמיעה של הבובות, יוצגו באור המדויק ביותר. "עבדתי עם ברבי, כדי ליצור בובה עם מכשיר שמיעה באוזן", סיפרה. "כאודיולוגית חינוכית, עם למעלה מ-18 שנות ניסיון בעבודתי, דבר כזה מעורר השראה, לראות את הילדים שחיים עם שמיעה לקויה, מזדהים עם הבובה".

"אני נרגשת כשאני מציגה את הבובה הזו למטופלים שלי, רואה אותם משחקים עם בובה שנראית בדיוק כמותם", הוסיפה ד"ר ריצ'רדסון. "מאטל" הכריזה לראשונה על משימתה לייצור מגוון הבובות, בשנת 2020. היא חשפה כי הקולקציה תכלול 176 בובות: תשעה מידות גוף, 35 גווני עור ו-94 תסרוקות.

קולקציה חדשה של ברביות (צילום: גטיאימג'ס)
קולקציה חדשה של ברביות (צילום: גטיאימג'ס)

הברביות יושקו בגבהים שונים, ובובות קן יושקו עם כתפיים צרות יותר, מראה קירח ועוד. "אנו מחויבים להמשיך ולייצר בובות בעלי גווני עור נוספים ומוגבלויות, כדי לשקף את המודלים הנוספים שילדים נחשפים אליהם מסביב לעולם", אמרה ליסה מקנייט, סגנית נשיא החברה והמנהלת העולמית של ברבי ובובות אחרות. היא הוסיפה: "חשוב שילדים יזדהו עם המוצר, ומעבר לכך, לעודד אותם לשחק עם בובות שאינן דומות להם כדי לסייע להם להבין את חשיבות ההכלה".

הקולקציה תהיה זמינה לרכישה באמזון בחודש יוני השנה.