סצנה מטרידה צולמה במסעדה בעיר צ'נגדו, במחוז סצ'ואן בדרום מערב סין. קבוצת סועדים, הגיעה למסעדה מפורסמת, התיישבו לצד השולחן והזמינו מהמטעמים שבתפריט. סועד אחד הזמין מעדן מקומי, המכיל צפרדעים במרינדת שמן צ'ילי ופלפל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הצפרדע "קמה לתחיה" ויצאה מהצלחת (צילום: טיקטוק)

האוכל הגיע, והיושבים בשולחן כבר הניחו על ברכיהם את המפיות. לפתע, אחת מהצפרדעים חסרות הראש, החלה לנוע בתוך המרק ולהזיז את רגליה. "נתח הבשר" נטול העור, החל לשחות אל מחוץ לצלחת, והסועדים היו מזועזעים מהמראות הקשים. הם הספיקו לתעד את המקרה, והסרטון פורסם ברשתות החברתיות.

גולשים רבים טענו שהם ישקלו לעבור לטבעונות אחרי שנחשפו לתיעוד המצמרר. "זו צפרדע זומבית! מפחיד!", כתב גולש אחד. שני הגיב: "כמעט אפשר להרגיש את הכאב שהוא חווה. זה יותר מדי בשבילי". 

צפרדע (צילום: רויטרס)
צפרדע (צילום: רויטרס)

לבעלי חיים יש את היכולת לזוז לאחר מוות, עקב גירוי עצבים, בדיוק כפי שהצפרדע הזו נראית קופצת, לאחר שראשה נכרת. צפרדע יכולה לחיות ללא חלק מהמוח שלה, כך לפי רקע מדעי. פרופ' אמילי טיילור, מאוניברסיטת קליפורניה הפוליטכנית סטייט, אמרה: "גזע המוח שולט באזורים המרכזיים וההכרחיים של שאר גופנו, כמו דופק, עיכול ותפקודים אחרים".

היא הוסיפה: "לכן, באופן תיאורטי, הגוף יכול לשרוד רק עם חלק זה של המוח. למרות שחלקי המוח הקשורים לתודעה, זיכרון וקבלת החלטות, יעלמו". אבל ישנו סיכוי קלוש שהחיה תוכל לשרוד לטווח ארוך ללא ראשה, מכיוון שהיא לא יכולה לאכול ולספק חומרי הזנה לגוף.