חובבי ספורט אתגרי, תמיד לוקחים בחשבון את הסיכונים הכרוכים בתחביב שלהם. פגיעות ראש, שבירת איברים כמו ידיים, רגליים ועוד. אך לא תמיד חושבים על המוות, שיכול להיות טרגי.

רומן אורקסטאנו, בת ה-23 מהעיר שטרסבורג שבצרפת, הייתה חובבת צניחה חופשית מושבעת. היא החזיקה ברישיון וביצעה למעלה מ-100 צניחות בעבר. הצעירה, הייתה חלק מקבוצת המונה עשרה אנשים, כולם צנחנים מנוסים, שתכננו לקפוץ יחד מגובה של כ-1,000 מטרים מעל פני האדמה.

המטוס המריא לגובה 3,281 רגל, ואורקסטאנו צנחה בצניחה חופשית קרוב לביתה בשטרסבורג, אך המצנח שלה לא נפתח מסיבות שאינן ידועות. עדי ראייה סיפרו כי בת ה-23 ניסתה לבצע תמרון חירום, אך לא הצליחה בשל הגובה ומהירות נפילתה, והיא פגעה בקרקע בתוך שניות. 

צנחנים אחרים ניסו להציל את הקורבן, אך ללא הועיל. לפי הדיווחים, היא מתה במקום. עדת ראייה אחת סיפרה: "צפינו בתאונה בחוסר אונים מוחלט. לאחר שהמצנח לא נפתח, הפגיעה בקרקע הייתה מהירה מאוד". כוחות החירום הוזעקו למקום, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותה של הצעירה.

נמסר כי הספורט לא היה חדש למנוחה ולא ברור מה גרם לכשל בפתיחת המצנח. הרשויות המקומיות אישרו כי פתחו בחקירת מותה של אורקסטאנו.