חוקר שנוי במחלוקת, בישר כי לטענתו, "איש קוף" שחי לפני כ-60 אלף שנים, חי בימים אלו ממש, באי פלורס שבאינדונזיה.

היצור, היה בעל מוח קטן וכפות רגליים גדולות, ולא ידוע מה מקורו. גרגורי פורת', מאוניברסיטת אלברטה טען שתצפיות על "איש-הקוף", עשויות להוות הוכחה לכך שהאב הקדמון האנושי העתיק, עדיין חי וקיים. הוא אמר: "אנחנו לא באמת יודעים מתי הזן הזה נכחד, והעזתי לומר - אנחנו אפילו לא יודעים אם הוא נכחד בכלל".

מומחים ספקנים, מפקפקים בטענה המופרכת לכאורה, של פורת'. "פלורס, הוא אי שחיים בו כיום שני מיליון איש", אמר ג'ון הוקס, פליאונתרופולוג מאוניברסיטת ויסקונסין, מדיסון. "האוכלוסיה פזורה ברחבי האי. הסיכוי שיש זן אנושי שלא נצפה באי זה, שואף לאפס". פורת' שעשה עבודת שטח אנתרופולוגית באי מאז שנת 1984, לא מסכים עם המומחים.

במהלך השנים, הוא שמע לא פעם על אנשים שהבחינו ביצורים השעירים והאנושיים, החיים ביער. בספרו החדש, הוא פרסם ראיון שלו עם אדם שסיפר כי הוא נפטר מגופה של יצור שהיה נראה כמו קוף, אבל הזכיר גם בן אנוש. מאז שהחל את המחקר, הוא אסף כ-30 עדי ראייה שנחשפו ליצורים המוזרים.

גולגולת של ''הומו פלורסיינסיס'' בהשוואה לגולגולת של אדם (צילום: Getty images)
גולגולת של ''הומו פלורסיינסיס'' בהשוואה לגולגולת של אדם (צילום: Getty images)

בשנת 2014, ארכיאולוגים גילו עצמות "הומו-פלורסיינסיס", והערכתם שהממצאים בני 700 אלף שנים. שרידים של הזן האנושי, לא אותר בשום מקום אחר בעולם מלבד האי פלורס.