ג'יידן אשלי בת ה-23 ואמא לעתיד, עברה סריקה טרום לידתית בשבוע ה-18 להריונה בחודש מרץ. בבדיקה, נצפה פגם מולד בעובר, המשפיע לרעה על עמוד השדרה, ויכול להוביל לבעיות התפתחות ולשיתוק. בתחילה, הרופאים אמרו לה ולבן זוגה, נואה דאטריק בן ה-23, שישנה סבירות שהילד יוולד כשהוא מת "מוות מוחי", ולא יהיה לו סיכוי לנהל שגרת חיים נורמלית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אשלי ילדה את בנה, הוא הוחזר לרחמה ויוולד שוב בחודש יולי (צילום: טיקטוק)

"הייתי בשוק. אפילו לא יכולתי לדבר כשהרופא אמר את המשפט הזה", נזכרה אשלי, שעוסקת ביצירת תוכן דיגיטלי ובנדל"ן. "אני זוכרת שאמרתי לעצמי 'זה לא אמיתי, זה לא קורה לנו' זה היה סיוט", הוסיפה האם לעתיד וסיפרה שהרופאים המליצו להם להפסיק את ההריון בשלב זה. 

הזוג פנה לחוות דעת נוספת, אצל מומחה שני ושלישי. לאחר שנסעו למרפאה שנמצאת במרחק של כשעתיים מביתם, הבינו השניים כי יש תקווה לבנם. הם גילו כי ישנו ניתוח חדשני לתיקון עמוד השדרה - בזמן ההריון. אשלי עברה עשרות בדיקות רפואיות, כשמתוך מאות נשים, רק בודדות מהן מקבלות את האישור לעמוד בפני הניתוח הפולשני. בת ה-23 עמדה בדרישות והיא היתה האישה ה-31 שעברה ניתוח מסוג זה.

הליך זה עולה בדרך כלל כ-25 אלף דולר, ולאשלי היה כיסוי ביטוחי למקרה. כשישה שבועות לאחר האבחנה המטרידה, האם נכנסה לחדר הניתוחים. הרופאים ביצעו חתך קיסרי בבטנה, "הורידו" את המים וטיפלו בהצלחה בממצא החריג שהפריע לחוליה L2 בגבו של העובר. לאחר מכן, הם מיקמו מחדש את הילוד השברירי בתוך בטנה של אשלי, תפרו את החתכים, והיא הועברה להתאוששות ומנוחה. ההליך כלל הרדמה מלאה, ולקח כשש שעות.

כעת היא בשבוע ה-27 להריונה, והצוותים כבר הבחינו בשיפור מצבו של העובר, שיצא לעולם בחתך קיסרי נוסף בשבוע ה-37. עם זאת, סביר להניח שהתינוק יצטרך לעבור טיפולי פיזיותרפיה מלידה ועד גיל 18 לפחות. אשלי שיתפה את הסיפור שלה בסרטון שהפך ויראלי ב-TikTok. היא כתבה: ילדתי את התינוק שלי והוא הוחזר לבטן, ויצא שוב בעוד 11 שבועות. היא זכתה ללמעלה מ-2.2 מיליון צפיות ותגובות רבות של גולשים תומכים ומחבקים.

היא צפויה להשתחרר מבית החולים בתחילת השבוע הבא ותמשיך לנוח עד הלידה המיוחלת. "לא לכולם ניתנה ההזדמנות לעבור את הניתוח הזה. הילד הזה ידע שאלוהים עמד לצדו", אמרה אשלי.