אישה חששה לחייה לאחר שבטעות בלעה מטוש של בדיקת קורונה, שעשה את כל הדרך עד למעיים שלה.

אם לילד, שלא הרגישה במיטבה, החליטה לעשות בדיקת קורונה ביתית. היא פתחה את הערכה, הכינה את הכלים והחלה לבדוק את עצמה לפי ההוראות. היא הכניסה את המטוש פנימה את הלוע, וסיפרה כי הוא נתקע שם.

היא הרגישה את הספוגית יורדת במורד גרונה, וכדי לעזור לעצמה להיחלץ מהמצב הלא מוסבר, היא ניסתה לבלוע את הספוגית, והדבר גרם למטוש לרדת עוד יותר עמוק במורד הגרון. "יכולתי לראות את הקצה שלו מציץ מתחת לענבל", סיפרה האם המבוהלת שהיתה בבית עם בנה הצעיר.

בשלב מסוים, היא טענה שנאבקה לנשום באופן זמני, אך בסופו של דבר הצליחה לעשות זאת. בניסיון שלא להיכנס לפאניקה, היא חייגה לשירותי החירום וסיפרה להם מה קרה. הם ביקשו ממנה להגיע לבית החולים. לאחר שטלפנה לשכנה כדי שתוכל לשמור על בנה בזמן שהיא מתפנה לטיפול הרפואי, היא הניעה את הרכב ויצאה לדרך.

בלעה בטעות את המטוש (צילום: אינג'אימג')
בלעה בטעות את המטוש (צילום: אינג'אימג')

כשהגיע לבית החולים, הרופאים ההמומים אמרו לה שהם מעולם לא נתקלו במקרה כזה קודם. "הם לא הכירו מקרה דומה והם פשוט לא ידעו מה לעשות", סיפרה האם. "בכל פעם שבלעתי רוק, הרגשתי את המקל יורד במורד הוושט", הוסיפה. לאחר בדיקות רבות, וכשהבינו שאין מוצא, החליטו הרופאים להעביר את האם לניתוח חירום. ההליך כלל הכנסה של מצלמה גמישה ודקה אל גרונה של האישה כדי לאתר את הכלי, ולאחר מכן חילוץ המטוש באמצעות כלים כירורגים.

המקל הוצא מגרונה יחסית בקלות, אך עם זאת, התמונות הנלוות הראו עד כמה המצב היה חמור אם האישה לא היתה פונה לטיפול רפואי. "המטוש עשה את כל הדרך עד הבטן. הם ראו במצלמה שהוא הגיע עד למעיים", סיפרה המטופלת. 

בחודש ינואר, מוקדם יותר השנה, מנהל המזון והתרופות האמריקני, הזהיר את הנבדקים הביתיים להחדיר את המטוש לאפם בלבד.