מאובן תנין פרהיסטורי, נמצא בפרו שבדרום אמריקה. על פי צוות המחקר שניתח את שרידי הגולגולת של הזן, הם סבורים שהחיה הייתה חוצה את האוקיינוס האטלנטי לחופים בדרום אמריקה. הם מאמינים, שכך הגיעו התנינים והתאכלסו בדרום פרו.

אחד מהחוקרים, רודולפו סאלאס, אמר שהצוות אסף שלדים וחלקי עצמות בשנים האחרונות. לאחר שמצאו עצם לסת במדבר סאקאקו בפרו בשנת 2020, הם החלו לפענח את התפתחות בעלי החיים הללו לאחר שגילו כי הם חיו במים מלוחים.

"הזן הזה של התנין שאני מציגים לעולם, חי בסאקאקו לפני 7 מיליון שנה", אמר סאלאס על הזן הנכחד. "אורכו של התנין הקדמון, היה ארבעה מטרים", הוא הוסיף. "שלדים של בעלי חיים פרהיסטוריים נמצאו בסאקאקו בעבר". מומחים טוענים שלפני מיליוני שנים, המדבר היה קרקעית ים עמוקה שהייתה מאוכלסת על ידי לווייתנים, כרישי ענק ותנינים, בין מינים ימיים אחרים.

"הגענו למסקנה שכל התנינים הימיים, היו בעלי פנים ארוכות ודקות, והיו שני סוגים מהם. אחד שחי אך ורק מדגים ואחר שאכל כמעט כל דבר", אמר סאלאס. המחקר פורסם בשבוע שעבר בכתב העת המדעי The Royal Society. 

דרום פרו היא מקור עשיר של שרידים פרהיסטוריים. במרץ האחרון, צוות חוקרים בפיקודו של סאלאס, הציג מאובן גולגולת של "מפלצת ימית" באורך 12 מטרים. הטורף חי לפני 36 מיליון שנה באוקיינוס העתיק, לאורך החוף המרכזי של פרו.