התמונה המדהימה הזו הפכה לוויראלית בטוויטר, והיא הצליחה להטריף את הגולשים. בתצלום ניתן לראות מספר אנשים לבושים בחולצות "בצבעים שונים". אך התמונה בכלל בשחור ולבן. ליונל פייג', כלכלן ב-UTC Economics צייץ את התמונה בטוויטר וכתב: "תצלום בשחור ולבן. רק לקווים יש צבע".

הוא הסביר: "האשליה מסתכמת בקווי רשת צבעוניים, הממוקמים באזורים שונים בתמונה. הקווים הללו מרמים את המוח שלנו וגורמים לנו לחשוב שהמיקום עליו הם ממוקמים - צבוע בצבע. לדוגמה, קווי רשת כחולים מעל חולצת הטריקו של אחת הנערות שבתמונה, מטעים אותנו וגורמים לנו לראות את החולצה ככחולה, בעוד שאותו הדבר קורה עם קווי הרשת הירוקים מעל חולצה של נערה אחרת".

מספר גולשים שהתפלאו מה"תעתוע", הגיבו לציוץ של פייג': "מוזר, כל החולצות בצבע אבל הפנים נשארו באפור", כתב גולש אחד. שני הגיב: "ממבט ראשון, כל התמונה נראית בצבע. ביום שלאחר מכן הבטתי בה וראיתי תמונה אפורה עם קווים צבעוניים מעל. כנראה שלקח למוח שלי לילה שלם לעבד את המידע".

אשליה אופטית מערימה על מוחנו, וגורמת לנו לראות את התמונה בצבעים (צילום: אינג'אימג')
אשליה אופטית מערימה על מוחנו, וגורמת לנו לראות את התמונה בצבעים (צילום: אינג'אימג')

בינתיים, גולש אחר הפך פילוסופי וכתב: "יש כאן אנלוגיה לפוליטיקה שרוב האנשים לעולם לא יקבלו. כולם חושבים שמה שהם רואים זה אמת ועובדה מוחלטת, אבל הם לא מבינים שהמוח שלהם משלים את החסר בהתאם לאמונותיהם".