בריט מורל, בעלת חשבון במדיה החברתית בשם @BrittMo, הפכה לוויראלית ב-TikTok לאחר שפרסמה סרטון, שצילמה די במקרה, והצליחה לקלוט בעדשת במצלמה עב"ם שחור שעובר על פני הירח. היא טוענת שהסרטון צולם ב-16 במאי, והציגה גרסה איטית ומוגדלת כדי שהצופים יצליחו לראות את האובייקט בבירור

עב"ם עובר על פני הירח? המתעדת מחפשת תשובות (צילום: טיקטוק)

הקליפ שנחשף ללמעלה מ1.35 מיליון צפיות, פורסם תחת המילים "OMG What Was That?". בסרטון, בעלת החשבון אמרה: "לפני 30 שניות, תפסתי משהו במצלמה. תסבירו לי בבקשה מה הדבר הזה שזז על רקע הירח". העוקבים הציפו את הפוסט בתיאוריות משלהם לגבי מה שצילמה.

גולש אחד כתב: זה נראה כמו כלי טייס שעף בשמיים, אפשר לראות את הפליטה מהמנוע שנותנת אשליה של 'אבק ירח' ". שני הגיב: "וואו! תיעוד מטורף! שמח שהצלחת לתעד רגע כזה ובבירור". שלישי הוסיף: "זה מדהים, בהנחה שהקטע לא ערוך".  אחר כתב: "זה מטוס. החלק ש'נמרח' כביכול ונראה כמו אבק ירח, הוא רק אור הירח שנשבר דרך הכנף האחורית של המטוס".

אבק ירח? הגולשים ניסו להסביר במה מדובר (צילום: צילום מסך טיקטוק)
אבק ירח? הגולשים ניסו להסביר במה מדובר (צילום: צילום מסך טיקטוק)

החדשות הגיעו לאחר שמומחה עב"מים האמין שהוא מצא "קברים מצריים עתיקים" על מאדים. הוא פרסם סרטון ביוטיוב, שלדעתו מציג לא פחות משישה מהמבנים המסתוריים, שלדעת תואמים את הכניסה לקבר רעמסס.