אם חשבתם שג'וקים לא יכולים להיות מגעילים יותר, צוות של מדענים ערך ניסוי, בו הוא יצר גזע-על של החרק השנוא. התיקן כבר מסוגל לשרוד הפצצה גרעינית, וכחלק מהניסוי, צבע העיניים שלו שונה.

למרבה המזל, הפרויקט לא נועד כדי לשחרר מגפה חדשה של חרקים בעולם. במקום זאת, המדענים אוניברסיטת קיוטו שעומדת מאחורי המחקר, בדקו האם ניתן לשנות את ה-DNA של המזיקים. הם הזריקו לג'וקים בוגרים גנים חדשים, שהועברו לצאצאיהם. בעבר, חרקים עברו עריכה גנטית על ידי הזרקה לביצים של החרק, ומחקרים מסוג זה בוצעו בהצלחה ביתושים וצרעות. עם זאת, תיקנים מגנים על הביצים שלהם, מה שהופך את הדבר לבלתי אפשרי בניסויים עליהם.

ניסויים בבעלי חיים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
ניסויים בבעלי חיים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

החוקרים במקרה זה, הצליחו להוכיח כי השינויים שנעשו על הגנים של התיקנים, יכולים לעבור לצאצאים, ויקל בהרבה על הנדסה גנטית בעתיד. החוקרים מאחורי הפרויקט סיפרו: "עם יותר משני מיליון מינים שתוארו, חרקים הם מגוון של אוצרות ומייצגים אפשרויות אינסופיות ככלי מחקר למענה על שאלות יסוד בביולוגיה". 

"הגישות העכשיוויות שיש לנו להנדוס גנטי של חרקים, דורשות הזרקה של חומרים לביצים בשלבי גדילה מתקדמים והדבר מאתגר מאוד ברוב המינים. נכון להיום, המצאנו וייעלנו שיטה פשוטה להדסה גנטית בחרקים על ידי הזרקה למבוגרים מבניהם, אשר עוברת הלאה בקלות", הם הוסיפו. הם מקווים שהטכניקה החדשה תפיק הרבה יותר תועלת מבעבר.

זן מהונדס של תיקן ישוחרר לעולם בקרוב (צילום: אינג'אימג')
זן מהונדס של תיקן ישוחרר לעולם בקרוב (צילום: אינג'אימג')