בשבוע שעבר הבאנו לכם סיפור על אישה שנזקקה לטיפול רפואי רק בגלל ויברטור שהחליק עמוק מדי. זאת לאחר שמוקדם יותר, איש אחר החדיר לפי הטבעת משקולת ונאלץ גם הוא לעבור ניתוח להסיר את החפץ.

בין מקרים אלו, גבר בן 51 הגיע בבהלה לבית החולים, לאחר שכדור פלסטיק בקוטר שבעה עד שמונה סנטימטרים נתקע לו בבטן לאחר שהוחדר דרך פי הטבעת. מאחר ולא הצליח להוציא את הכדור החוצה בעזרת מברג וכף, האיש ניגש לחדר מיון כשהוא כאוב ומיוסר.

מהסיפור עולה, כי האיש סיפר לרופאים שהחדיר את הכדור יומיים קודם לכן כדי לטפל ב"בעיית טחורים" ממנה הוא סובל. ובכן, הצוותים לא מצאו עדות לכך שהגבר סבל מטחורים. מכיוון שהכדור היה רחב בהרבה מפתח היציאה, הסרתו היתה בהחלט משימה קשה.

לאחר שאיתרו את הכדור באמצעות צילומי רנטגן ובדיקת CT, הניסיון הראשון להוצאת הגוף הזר למחרת בבוקר, נכשל. בניסיון השני, הרופאים בחרו בלפרוטומיה, שבה "שכבות דופן הבטן נפתחות שכבה אחר שכבה", לפני שניסו "לדחוף את הכדור מטה דרך פי הטבעת". לרוע מזלו של האיש, גם שיטה זו לא צלחה. לא נותר לצוותים ברירה, אלא לנתח את האיש ולהסיר את הממצא החריג.

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

הצוות נעזר במקדחה דנטלית כדי לנקב את הכדור לפני שחתכו אותו לשלושה חלקים. לקח לרופאים שבע שעות להשלים את הניתוח ולשחרר את החולה. עוד לפני ששוחרר לביתו, הוזמן לבדיקה של המעי הגס שתיערך כעבור חודשיים. על פי הדיווחים, האיש עמד בביקורי המעקב, דבר שהעיד על כך שהוא לא החדיר שום דבר לשם מאז.