שוטרים ששטו בקיאק באגם במינסוטה שהתייבש בחלקו, כ-180 ק"מ מערבית למיניאפוליס הופתעו למצוא גולגולת אדם בתחתית. מתוך מחשבה שהגילוי עשוי להיות קשור למקרה רצח או לעצמותיו של אדם שנעדר, הם העבירו את הממצא לבדיקה רפואית ול-FBI. 

אנתרופולוג משפטי השתמש בתארוך פחמן ולאחר בדיקה מעמיקה, קבע שככל הנראה, הגולגולת הייתה של אדם צעיר שחי בין שנת 5500 לשנת 6000 לפני הספירה. "זה היה הלם מוחלט עבורנו, לגלות שמדובר בעצם כל כך ישנה", אמר סקוט האבל, השריף של מחוז רנוויל. האנתרופולוג קבע שהאדם סבל ממחלת עצמות ש"אולי מרמזת על סיבת המוות".

עצמות אדם שאותרו בחפירות ארכיאולוגיות (צילום: Getty images)
עצמות אדם שאותרו בחפירות ארכיאולוגיות (צילום: Getty images)

לאחר שמשרדו של השריף פרסם פוסט על התגלית, הוא נאלץ לספוג ביקורת ממספר אינדיאנים, שהודיעו לו כי פרסום תמונות של עצמות אדם, מהווה פגיעה בתרבותם שכן הן יכולות להיות של אבותיהם. האבל נאלץ להסיר את הפוסט. "לא התכוונו לפגוע ברגשותיהם של שכנינו", אמר.

עוד הוא הוסיף כי השרידים יועברו למומחה למשאבי תרבות של מועצת מינסוטה, דילן גטש. המומחה אמר כי המועצה לא קיבלה הודעה על גילוי הגולגולת, הנדרשת על פי חוקי המדינה. הוא הוסיף שהפוסט בפייסבוק "מעיד על חוסר רגישות תרבותית", בכך שהתייחסו לשרידים כ"פיסת היסטוריה". קתלין בלו, פרופ' לאנתרופולוגיה באוניברסיטת מינסוטה סטייט, אמרה ביום רביעי כי הגולגולת הייתה שייכת לאב קדמון של אחד השבטים שעדיין חיים באזור.

היא טענה שככל הנראה, הבחור הצעיר ניזון מצמחים, דגים וצבים. "כנראה שלא יותר מדי בני אדם הסתובבו לפני 8,000 שנה במינסוטה. הקרחונים נסוגו רק כמה אלפי שנים לפני כן. אנחנו עדיין לא יודעים הרבה על התקופה ההיא", אמרה בלו.