חובבי אמנות במוזיאון הלובר בפריז, נותרו המומים לאחר ש"אישה זקנה" קפצה מכיסא הגלגלים שלה, כדי למרוח עוגה על ציורו של לאונרדו דה וינצ'י - מונה ליזה. תמונות וסרטונים של הדיוקן המפורסם המוכתם בקרם עוגה, הפכו לוויראליים ברשתות החברתיות. על פי הדיווחים, גבר מחופש לאישה מבוגרת בכיסא גלגלים, הוא זה שזרק את העוגה על הציור האייקוני וזעזע את המבקרים. הוא ניסה לפרוץ את הזכוכית המשוריינת, המגנה על יצירתו של דה וינצ'י במוזיאון.

לפי עדי ראייה, העבריין שחבש פאה, קם לפתע מכיסא הגלגלים והתקרב אל הציור. תחילה הוא ניסה לשבור את הוויטרינה. כשזה לא צלח, הוא השליך את העוגה על התמונה ומרח אותה על הזכוכית. הוא הספיק לפזר עלי ורדים רגע לפני שנעצר על ידי מאבטחים.

בסרטון ניתן לראות את התמונה המלוכלכת, בעוד שאחד מעובדי המוזיאון מנסה לנקות את קרם העוגה. בסרטון נוסף שפורסם, נראה האיש פונה למבקרים בצרפתית, כשהוא מלווה החוצה במאבטחים. על פי הדיווחים, מדובר בפעיל למען איכות הסביבה. הוא אמר בקול: "יש אנשים שמנסים להרוס את כדור הארץ. תחשבו על כדור הארץ!".

בינתיים, יש להזכיר שזו לא הפעם הראשונה שהמונה ליזה היא מוקד לוונדליזם. בשנת 1956, חלקה התחתון של יצירת המופת ניזוק קשות, כאשר אדם השפריץ חומצה על הדיוקן. בעקבות התקרית, הציור הונח תחת זכוכית משוריינת.

המונה ליזה (צילום: רויטרס)
המונה ליזה (צילום: רויטרס)