כלבה מגזע לברדור-רטריבר בשם הרייט, בילתה ארבע שנים בתפקיד כלבת נחייה של בעליה העיוור, קרי ג'יימס. האיש נפטר בחודש פברואר האחרון כתוצאה ממחלה שהתגלתה לפתע, בלי שום התראה מוקדמת.

גיסו האבל של ג'יימס, פול דוסטר, הוא מטפל קבוע במרכז שיקום לאנשים הסובלים מבעיות נפשיות ומשימוש בסמים. הוא פנה לשירותי הסיוע במטרה להחזיר את הרייט, כלבת הנחייה, אך ברגע שלאחר מכן, עלה במוחו רעיון. הוא החליט להציע לחיה תפקיד משמעותי במקום עבודתו.

מכלבת נחייה לכלבה טיפולית (צילום: אינג'אימג')
מכלבת נחייה לכלבה טיפולית (צילום: אינג'אימג')

דוסטר גייס את כלבת הנחייה למרכז השיקום, שם היא חונכה להתאים את עצמה למטופלים. "פעם אחת היא קפצה על מיטתו של אדם שסובל מדמנציה, והוא היה כל כך שמח עד שפרץ בבכי כשליטף אותה", סיפר גיסו של ג'יימס המנוח. הרייט בת החמש, צפויה לקחת חלק בתכניות טיפוליות בבתי ספר, בתי חולים ובמסגרות לבריאות הנפש.

דוסטר סיפר: "הרייט הייתה כלבת הנחייה של גיסי במשך כמעט ארבע שנים, עד למותו בחודש פברואר. קרי גר אתנו והרייט הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. לאחר מותו של קרי, עברנו תקופה קשה. אני ואשתי כל כך אהבנו את הרייט שלא הצלחנו לוותר עליה, אז פנינו ל'שירות כלבי הנחייה' עם ההצעה שלנו לשלב אותה בתפקיד חדש שהוא גם חלק מעבודתי, והם הסכימו".

שירותי הסיוע אישרו לתאם לה תפקיד חדש (צילום: אינג'אימג')
שירותי הסיוע אישרו לתאם לה תפקיד חדש (צילום: אינג'אימג')

הוא הוסיף: "היו לי כלבים כל חיי, אבל הרייט היא מיוחדת, שונה לחלוטין מכל בעל חיים שאי פעם היה לי. נראה שהיא מבינה אותנו ומעניקה לנו אהבה ללא תנאים. כשהיא נכנסת לחדר הטיפולים, היא מיד מרגישה את מה שמתרחש". הוא סיפר שכלבת הנחייה מאוד חברותית ומשתתפת אחת לשבוע במפגשים הקבוצתיים של המטופלים. כל חולה יכול לצאת איתה לטיול בחצר כשהוא מלווה באחד מאנשי הצוות.

אמה רודג'רס, ממרכז הסיוע המתאם כלבי נחייה לאנשים הנזקקים להם, סיפרה: "הרייט פשוט 'מדברת' אתנו. זה די מובן למה כולם מתחברים אליה מאוד בקלות, והיה לנו העונג לסייע למשפחה של ג'יימס להעביר אותה למקום חדש שבו היא תוכל לתרום לחולים".

כלבה טיפולית, אחד המטופלים פרץ בבכי (צילום: אינג'אימג')
כלבה טיפולית, אחד המטופלים פרץ בבכי (צילום: אינג'אימג')