זוג גילה שהם גרים בבית הלא נכון כבר כמעט 20 שנה, והכל בגלל טעות במסמכים, שכלל לא היתה בשליטתם. 

פיטר ושריל פלאומן, תכננו למכור את הנכס שלהם בניו סאות' ווילס שבאוסטרליה. הבית נבנה לפני 130 שנה, נרכש על ידי הזוג לפני כ-20 שנה והם השקיעו את מיטב כספם בשיפוץ הנכס. השניים, שנמצאים רגע לפני גיל הפרישה, תכננו להשתמש בכסף כדי לרכוש בית קטן יותר ואת השאר להפקיד בחסכונות.

המוכרים מצאו קונה פוטנציאלי וגייסו עורך דין המתמחה בענייני מקרקעין. הצדדים נפגשו, חתמו על מסמכי המכר ולחצו ידיים. לאחר מספר ימים, קיבל הזוג שיחת טלפון דחופה מהמייצג, בה נמסר להם שמכירת הנכס לא יכולה להתקדם, מאחר ועורך דינו של הקונה מצא בעיה טכנית בנכס. 

לפי תשריט המגרש, בני הזוג גרו בבית הלא נכון. פיטר, שחשב שהוא בעל הנכס, ענה: "אני יודע איפה אני גר! אני לא צריך שבירוקרט יגיד לי אחרת!", בעוד ששריל הוסיפה: "הוצאנו הון על עורכי דין ואנחנו לא מגיעים לשום מקום". בעל המקצוע הסביר לשניים: "יש לנו תשריט משנת 1893. מספרי הבתים עורבבו לאורך כל הרחוב. מישהו סימן את המגרשים בסדר מוזר ולא כרונולוגי: אחד, שתיים, ארבע, שלוש וחמש".

ההסכם נחתם, אך בוטל מאוחר יותר בגלל הטעות (צילום: אינג'אימג')
ההסכם נחתם, אך בוטל מאוחר יותר בגלל הטעות (צילום: אינג'אימג')

הזוג פלאומן גרו בבית הרביעי ברחוב שהיה אמור להיות ,"מגרש מספר ארבע", אך למעשה, השטח אותו רכשו במקור, היה "מגרש מספר שלוש". הבית שהזוג רכש בטעות, עבר שיפוץ מהיסוד בזמן שהבית ששייך להם באמת, היה ישן ורעוע. הדבר גרם לקונה לחזור בו מהצעתו ולבטל את העסקה.

שריל הסבירה: "התחננו בפניהם שיבואו להסתכל מהרחוב כדי להבין את הטעות, אבל הם סירבו". בני הזוג מצאו את עצמם במצב מסובך, מכיוון שאין באפשרותם למכור את הנכס או את ביתם המקורי, בגלל ששניהם נרשמו במקור באופן שגוי. עוד הוסיפה האישה: "אנחנו אלה שמשלמים על טעות שנעשתה לפני 130 שנה".