כבר שמענו רבות על החוקים הנוקשים באיחוד האמירויות, שאוסרים על גילויי חיבה בפומבי, צילום במקומות מסוימים, שתיית אלכוהול ואפילו מקפידים על קוד לבוש. לאחרונה עלתה לכותרות פרשה משונה, לפיה גבר תושב איטליה צפוי להיכלא למשך שנים, רק כי קילל את בת זוגו לשעבר בוואטסאפ. 

על פי הדיווחים, מדובר בטייס איטלקי שנחת באמירויות במסגרת עבודתו, תוך שהוא נמצא בוויכוח סוער על האקסית. בעקבות חוקי פשעי הסייבר המשונים בדובאי, שליחת הודעות פוגעניות היא עילה למאסר, מה שמאיים בימים אלו על אותו הטייס האירופי, אכרף ארג'אוי. 

וואטסאפ (צילום: רויטרס)
וואטסאפ (צילום: רויטרס)

הטייס בן ה-28 הכיר את בת זוגו במהלך נסיעת עבודה לסוריה, שם הוא הסתובב במרכז קניות מקומי והתאהב. במהלך הזוגיות של השניים, לטענת הטייס, האקסית החלה לדרוש ממנו כספים לפרנסת משפחתה, מה שהוביל לריב משמעותי ביניהם שהוביל לפרידה. 

במהלך הריב הווירטואלי, אכרף השתמש בביטויים כמו "כלבה", "רודפת בצע" וגנבת". בת הזוג הפגועה, שידעה שאכרף נמצא באותם הרגעים בדובאי, פנתה אל רשויות החוק והתלוננה נגדו על "הודעות פוגעניות". 

על פי עורכת הדין המקומית ראדה סטירלינג, מה שחוקי, נפוץ ופרטי במערב, עלול להוביל לעונש מאסר בדובאי. לדבריה, הנאשם אכן הצהיר כי יסכים לשלם קנס ולעזוב את איחוד האמירויות, אך החוק טרם אישר זאת. "שום דבר באיחוד האמירויות לא זז במהירות ואכרף עדיין עומד בפני מאסר פוטנציאלי. החקירה עשויה להימשך כחצי שנה או יותר, ולאורך כל הזמן הזה עליו לשהות בדובאי", הסביר עו"ד סטירלינג.