המטבח האיטלקי הוא האהוב ביותר בקרב עובדי ההייטק. כך עולה מסקר שערכה חברת סיבוס בקרב 500 עובדי חברות הייטק בישראל לרגל יום הרפובליקה של איטליה שיחול מחר (חמישי).

כ־70% מהמשתתפים בסקר דירגו את המטבח האיטלקי כאהוב ביותר. אחריו ובהפרש ניכר דורג המטבח האסייתי – כ־15%, והמטבח הישראלי דורג רק במקום השלישי – כ־12%. מאחור השתרכו המטבח האמריקאי והצרפתי עם כ־4%. מנתוני סיבוס עולה כי המטבח האיטלקי הוא גם בעל הממוצע לעסקה הגבוהה ביותר עם כ־57 שקל לעומת כ־42 שקל לכל עסקה ממוצעת אחרת במטבח אחר – פער של כ־36%.

ארוחה איטלקית (צילום: יח''צ)
ארוחה איטלקית (צילום: יח''צ)

64% מהנשאלים ציינו כי הם אוכלים אוכל איטלקי על בסיס שבועי, כ־28% אוכלים על בסיס חודשי ושיעור מזערי של כ־8% מסתפקים בארוחה איטלקית אחת לכמה חודשים. בתשובה לשאלה מהו המאכל האיטלקי האהוב ביותר על עובדי החברות, מנת הפסטה לסוגיה דורגה במקום הראשון – כ־48%, ובמקום השני נמצאת מנת הפיצה – כ־38%. מנות הריזוטו והאנטיפסטי הסתפקו במקום השלישי עם כ־4% בלבד.
סוג הפסטה האהוב ביותר הוא פטוצ'יני – כ־43%, ואחריו דורגו רביולי – כ־25% ופנה – כ־20%.

בבדיקת הרוטב האהוב פסטה בשמנת דורג במקום הראשון – כ־51%, רוטב עגבניות קלאסי – כ־30% ואלי אוליו – 1־10%. תוספת הפיצה האהובה ביותר היא פטריות – כ־50%, תוספת זיתים דורגה במקום השני – 30%, ואחריהן תוספת של גבינה בולגרית – כ־115 ואננס – כ־9%.

פיצה במקום השני
פיצה במקום השני

המסעדה האהובה ביותר על עובדי חברות ההייטק הייתה מסעדת פסטה ויה באבן גבירול - כ־42%. אחריה דורגו מסעדת מגזינו – כ־20% ופיצריית סופר פיצה של האופה יניב שניר והשף דיוויד פרנקל ונונו עם 14%. את רשימת החמש הראשונות סגרה פאצה גבעתיים – כ־10%.