מל לודג' הייתה בת ארבע כצצה אצלה הפרעת זהות דיסוציאטיבית (DID) – מצב פסיכיאטרי המאופיין בנוכחותם של שניים או יותר זהויות בגוף אחד. הסטיגמות בנוגע למצב הבריאותי הן בדרך כלל קשות ושליליות, ורבים נוטים לייחס את הזהויות השונות להתנהגויות אלימות. כדי להפריך את התיאוריות, לודג' החליטה להשתמש בטיקטוק כדי להכניס את הגולשים אל עולמה הצבעוני – וגם אתם מוזמנים להציץ. 

כך נראים החיים עם 50 זהויות (צילום: טיקטוק)

לפני שתכנסו פנימה אל חייה של לודג', בואו נבהיר נקודה: בסרטוניה ובטקסט שהיא משתמש בו היא בוחרת לדבר ברבים, כדי להתייחס לכל אחת מהדמויות שהיא מכילה. 

"לעיתים קרובות אנו מקבלים הערות מאנשים שמתקשים לקבל את המצב הרפואי שלנו. תמיד יוצאים מנקודת הנחה שאנחנו חייבים להיות אלימים, מפחידים או לבצע פשעים, פשוט כי זה מה שהם ראו בסרטים. נראה שפשוט קשה לאנשים שהמצב מורכב יותר אך דרמטי הרבה פחות", סיפרה לודג'. 

@mellly.moo Reply to @erinbeth7 ♬ Love Me Like You Do - Instrumental Music From TraxLab

לדבריה, לאורך כל חייה היא שמעה בראשה מספר קולות, אך לא ידעה לאפיין את המצב. בשנת 2018 לודג' החליטה ללכת לפסיכולוג מחשש שמדובר בהפרעה פסיכוטית, אך זה אבחן את מצבה כ-DID. "חלקים אחרים בי משתלטים עליי כחמש עד 20 פעמים ביום, זה יכול לקרות כשמשהו קורה והטריגר גורם לחלק אחר שלי להתפרץ", היא סיפרה. 

כאשר אישיות חדשה משתלטת על גופה של לודג', היא יכולה להרגיש תחושות של בלבול, מצוקה ואפילו אובדן הכרה. מצבים אלו יכולים גם להשפיע ברמה הבריאותית, שכן לכל דמות יש מצב רפואי משלה, מה שמאלץ את לודג' להתחשב ולדאוג לכל אחת מהפרסונות שבתוכה.

"כשיש לנו פגישות אנו מנסים לשלוט במצב, אך זה לא תמיד מתאפשר. לכל מקרה אנחנו דואגים ליידע את הסובבים אותנו ולהיות מוכנים לכל תרחיש על ידי גישה קלה למידע או עזרה חיצונית", היא סיפרה והוסיפה: "לרוב אנחנו גם מסתובבים עם רשימת עזרים חיוביים שיעזרו לנו להתמודד עם הסיטואציה".