ויקי אומודו מקולטון שבקליפורניה, עברה לבית חדש. היא חיפשה אחר רהיטים שיתאימו לנכס, במחירי יד שנייה או למסירה. היא סיפרה: "חיפשתי במשך כמה שעות וראיתי שיש מי שמוסר כמה פריטים בחינם. נכנסתי למודעה והמפרסם כתב שהוא מעוניין למסור ספה וריהוט מלא לחדר שינה".

היא חייגה למפרסם המודעה והם קבעו להיפגש. אומודו אמרה שהמשפחה המוסרת, נתנה להם בחינם שתי ספות וכיסא, לאחר שנאלצו לפנות את ביתו של בן משפחה מבוגר שנפטר לאחרונה. היא סיפרה: "רק עברתי לגור בדירה ולא היה שם כלום. אהבתי את הספות אז החלטתי לקחת אותן".

זמן לא רב לאחר שהגיעה עם מערכת הישיבה הביתה, היא הבחינה במשהו מוזר בתוך אחת הכריות. כשפתחה את הכרית, היא מצאה אוסף מעטפות גדולות מלאות באלפי פאונד במזומן. "צעקתי לבן שלי, בוא מהר! צרחתי, זה כסף! חייבים להשיג את הבחור", סיפרה. בלי לחשוב פעמיים, בעלת הנכס החדש החליטה להחזיר את כל הכסף שמצאה, למשפחה שמסרה לה את הספה.

מעטפות עמוסות בעשרות אלפי פאונד נמצאו בכרית של ספה שנמסרה (צילום: צילום מסך פייסבוק)
מעטפות עמוסות בעשרות אלפי פאונד נמצאו בכרית של ספה שנמסרה (צילום: צילום מסך פייסבוק)

"אלוהים היה אדיב אלי ואל ילדיי", הוסיפה. "החיים שלי מדהימים. יש לי שלושה נכדים יפים ובריאים, אז מה עוד נותר לי לבקש?". היא צלצלה אל מפרסם המודעה וסיפרה לו על הגילוי המדהים. כמחווה אדיבה, המשפחה העניקה לאומודו כ-2,500 דולר לקניית מקרר חדש. היא סיפרה כי לא ציפתה לשום תמורה על שהחזירה את הסכום הגדול שמצאה.

המקרה הועלה לדיון ברשתות החברתיות, ודעותיהם של הגולשים היו חלוקות. חלקם כתבו שהיא הייתה צריכה לשמור את הכסף לעצמה, בעוד שאחרים הסכימו איתה על שעשתה את הדבר הנכון. גולש אחד כתב: "חמותי סבלה מדמנציה והחביאה כסף בכל הבית. כ-15 אלף דולר". שני הגיב: "עצוב לקרוא שחלק מהאנשים היו חושבים לשמור את הכסף לעצמם". שלישי הוסיף: "היה עדיף לך לשמור לפחות חלק אם לא הכל. המשפחה הזו צריכה להתבייש שאחרי שהחזרת להם את הכסף, נתנו לך רק 2,500 דולר".

למשפחה טרם התברר מדוע קרוב המשפחה החביא את המזומנים בכרית הספה.