אדם בתוך ארון הוא גר: עמוד הפייסבוק "דירות בישראל שמדכאות אותי" מתפאר בכ-72 אלף עוקבים. מנהל הדף, משתף לעתים קרובות הצעות להשכרת נכסים שפורסמו ברחבי האינטרנט, הממחישות עד כמה שוק השכירויות בישראל קשוח ובעייתי.

לפי חוק השכירות, שפורסם באתר נבו, דירה אינה ראויה למגורים אם אין בה מערכות תקינות של מים וניקוז, ביוב, חשמל ותאורה, פתחי אוורור, תאורה טבעית, דלתות וחלונות, שירותים מופרדים או כל דבר שיכול להוות סכנה בריאותית לשוכר. אך נוצר הרושם, לכאורה, שהחוק לא ממש מפריע לבעלי הנכסים להציע את הדירות שלהם במחירים שאינם סבירים.

הבאנו לכם מספר דוגמאות כדי להמחיש במה מדובר. "2 וחצי חדרים בתל אביב, דקה מהים, בנין טרי אחרי תמ"א. דמי שכירות בסך 7,500 ש"ח", נכתב במודעה הבאה. מנהל עמוד הפייסבוק כתב: "קירות מקולפים ומחוררים זאת בכלל האופנה האחרונה. אולי תרצו עם זה קצת עובש להשלמת המראה הטחוב?"

במודעה הבאה, בעל הנכס הציע סטודיו גדול, גלריה ומטבח חדש בשכונת נחלאות שבירושלים, רק ב-3,800 ש"ח + תיווך. זיל הזול. בעמוד הפרודי נכתב: "מיועד לאנשים בגובה 1.20 ומטה. או לחילופין לאנשים שלא אוהבים להתקלח".

עוד דוגמה משעשעת, היא המודעה הזו. הבעלים הציעו להשכרה "דירת סטודיו מרוהטת קומפלט עם ג'קוזי" ב-2,200 ש"ח. מנהל העמוד כתב: "למה לשכור דירות 3 ו-4 חדרים, אם באותו המחיר אתם יכולים לקבל הכל - באותו החלל? נכון שזה מרגיש קצת עלוב, טחוב ורטוב, אבל אם תעצמו עיניים לא תשימו לב שאתם לא במרכז הארץ".

ובין הדירות שהכי אהבנו, נמצאת "המרכז של מרכז העיר. דירת סטודיו עם גלריה, מרוהטת קומפלט!", נכתב במודעה. הנהלת עמוד הפייסבוק לא התרשמה במיוחד, וצירפה את התיאור שלה לתמונות: "ברוכים הבאים לדירה שאי אפשר להיכנס אליה! כי היא חסומה על ידי הסולם של הגלריה. הטוב הזה יעלה לכם 3,000 ש"ח בלבד לחודש".

ולסיום, התפעלנו לגלות שיש עניין שניתן להכניס כסעיף לחוזה השכירות. במידה והמשיח יגיע, יש לפנות את הנכס בתוך 14 יום.