334,414 ספרים נשאלו מהספריות העירוניות בתל אביב בשנת 2021. כך עולה מנתונים שפורסמו לרגל שבוע הספר שחל החודש. שיא השאילות נרשם בספרייה העירונית יפו ד', כאשר אחד מהקוראים שאל אשתקד 304 ספרים.

הספר הנשאל ביותר בשנת 2021 בספריות בתל אביב היה "שירת סרטני הנהר", שכתבה דליה אוונס וזכה ל־843 שאילות. מבין הספרים העבריים, במקום הראשון ניצב הספר "מנצחת" מאת ישי שריד עם 505 שאילות. בקטגוריית ספרי הילדים "הארי פוטר" המשיך לשלוט ללא עוררין, כאשר שלושה מספרי הסדרה, שנכתבה על ידי ג'יי קיי רולינג, איישו את שלושת המקומות הראשונים. אחריהם דורגו במספר השאילות ספרי סדרת "יומנו של חנון" מאת ג'ף קיני. אבל גם נרשמה הפתעה, כשלמקום הרביעי התברג ספר הקומיקס "שומרת האבן" מאת קאזו קיבואישי.

ספרים  (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
ספרים (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הסופר הישראלי היחיד שספרו הצליח להתברג בעשירייה הראשונה בקרב הילדים הוא ינץ לוי, כשספרו "הרפתקאות דוד אריה בקוטב המערבי" הגיע למספר השאילות של המקום החמישי עם "יומנו של חנון: בית ההריסות", שזכה ל־234 שאילות. ספרים נוספים מסדרה זו של ינץ לוי מאיישים מקומות נוספים בעשירייה.

שיאן הקריאה מבין הקוראים המבוגרים הוא קורא מספריית יפו ד' ששאל לא פחות מ־304 ספרים. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה שיאן השאילות הוא קורא בשפה הרוסית. אחריו ניצבת קוראת מספריית בית השחמט ששאלה אשתקד 288 ספרים. שיאנית הקריאה מקרב הילדים היא ילדה בת 13 מספריית נווה עופר שקראה 268 ספרים. יש לציין כי שניים מתוך חמשת שיאני הקריאה הצעירים הם בני 6 בלבד, ששאלו מעל 150 ספרים כל אחד.

שבוע הספר (צילום: %אבשלום ששוני%)
שבוע הספר (צילום: %אבשלום ששוני%)

ד"ר אורי אליס, מנהל בית אריאלה ומחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו, מסר: "שבוע הספר הוא הזדמנות נהדרת להוקיר את הכותבים ואת הכותבות, את אוהבי הספר והקריאה וגם את צוותי הספריות – אוהבי הקוראים והקוראות.

שנת 2021 עמדה עדיין בצל מגפת הקורונה, אך גם בסימן ההשקה המחודשת של ספריית בית אריאלה. בזכות השקעה חסרת תקדים של עיריית תל אביב-יפו בפיתוח הספריות, שעתידה אף לגדול בשנת 2022, הפכו הספריות למרחבים נפלאים האהובים על הקהילה - בית לאוהבי תרבות, לימוד וספרות".