בתה של צ'אליס סמית', קייטלין מונוז בת ה-25 נאבקה במשך שנים בבעיות פוריות. הבת עברה בדיקות רבות ולא סימפטיות, והתוצאות לא היו לטובתה. הרופאים המליצו למונוז שלא להיכנס להריון, לאחר שאובחנה עם אנדומטריוזיס - מחלה גניקולוגית כרונית. מאוחר יותר, היא לקתה גם בתסמונת שגרן - מחלה אוטואימונית הפוגעת בבלוטות הרוק והדמעות.

בת ה-25 מאל פאסו שבטקסס, הביאה לעולם בן בשנת 2019, לאחר שהזדקקה להפריה חוץ גופית. אך היא החליטה שלא לוותר על חלומה ללדת ילד נוסף, ובחרה להיעזר באם פונדקאית שתסייע לה.

מונוז פנתה ללא אחרת מאשר אמה, סמית' בת ה-50, שכבר הייתה אם לשמונה ילדים. האם הופתעה מבקשתה של הבת, אך הסכימה בהתרגשות ללדת בשבילה את הילד הנוסף. סמית' סיפרה: "הייתי רגע לפני יום הולדתי ה-50. יש לי בעיות ברגל הימנית שנוצרו כתוצאה משמונה ההריונות שעברתי".

היו לשתיים חששות רבים לגבי ההריון, אך הן החליטו לעשות זאת. מונוז ובן זוגה עברו את הבדיקות הנדרשות, מרפאת הפוריות יצרה עבורם את העובר והוא הוחדר לרחמה של סמית' בת ה-50. "היו רבים במהלך ההריון שאמרו לי כמה קשה יהיה לי למסור את התינוקת אחרי שנשאתי אותה במשך תשעה חודשים, אבל זה לא היה כך", אמרה הסבתא.

"ידעתי עוד לפני שהתחלנו בתהליך, התינוקת היא לא הבת שלי אבל היא הנכדה שלי וזה עוד יותר קסום בעיני. זו היתה המתנה הכי גדולה שיכולתי לתת לבתי, חלום שנמנע ממנה להגשים. הייתי עושה זאת בשביל כל אחד מהילדים שלי", הוסיפה סמית'.

מספר חודשים לאחר ההפריה, התינוקת נולדה בבית החולים ביוטה שבארה"ב, כשהיא בריאה ושלמה במשקל של 3.2 ק"ג. זמן קצר אחר הלידה, שתי הנשים שיתפו את החוויה המדהימה באינסטגרם: "אין מילים", כתבה מונוז תחת התמונה. "אמא שלי היא מלאך-אדם שהביאה לעולם את הילדה הזו בשבילנו, כשהיא בת 50".

מונוז סיכמה במילים: "אמא שלי הביאה לי את המתנה הכי גדולה: אליאנה".