שלושה עשורים עברו מאז שרשת מקדונלד'ס פתחה את סניפיה לראשונה בבירה הרוסית. אך נכון לעכשיו, ניתן לראות כי כלכלת רוסיה הופכת לעצמאית יותר ומצליחה לעמוד בסנקציות שהוטלו עליה.

רשת מזון מהיר חדשה בשם Vkusno & tochka, ובעברית "טעים וזהו", תפתח 15 סניפים בעיר הבירה מוסקבה ובסביבתה, לאחר שענקית ההמבורגרים האמריקאית "מקדונלד'ס" הפנתה עורף למדינה בעקבות ה"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה.

עובדת ברשת החדשה (צילום: רויטרס)
עובדת ברשת החדשה (צילום: רויטרס)

לא מתחייבים שלא להעלות את המחירים, הרשת הרוסית החדשה Vkusno & tochka  (צילום: רויטרס)
לא מתחייבים שלא להעלות את המחירים, הרשת הרוסית החדשה Vkusno & tochka (צילום: רויטרס)

אולג פארוב, מנכ"ל Vkusno & tochka סיפר כי החברה צפויה לפתוח 200 מהמסעדות של הרשת האמריקאית ברוסיה בשם החדש עד סוף חודש יוני, ואת כל 850 הסניפים שנסגרו, עד סוף הקיץ. "המטרה שלנו היא שהסועדים לא יבחינו בהבדל - לא באיכות ולא באווירה", אמר פארוב בכנס.

אלכסנדר גובור, הבעלים החדשים של הרשת, אמר כי החברה מעסיקה 51 אלף עובדים נכון לרגע זה: "ביקשו ממני קודם כל לשמור על מספר העובדים כדי לספק עבודה לאזרחי רוסיה וזה מה שאני הולך לעשות".

פותחים מחדש, לא מושפעים מהסנקציות (צילום: רויטרס)
פותחים מחדש, לא מושפעים מהסנקציות (צילום: רויטרס)

רשת המזון המהיר הממותגת מחדש, תשמור על הפנים הישן של הרשת האמריקאית, אך תסיר כל התייחסות לשמה הישן, כך לפי פארוב, שמונה למנכ"ל מקדונלד'ס ברוסיה, שבועות לפני שפוטין שלח עשרות אלפי חיילים לפלוש לאוקראינה ב-24 בפברואר. עוד הוא הסביר כי הרשת החדשה תשמור על המחירים הנוחים, אך לא שללה את האפשרות שתהיה העלאה בקרוב.