הדייגים ריצ'ארד קיסר וג'ון לופ, יצאו יחד עם משפחותיהם ליום דייג. הם שטו בנהר אוהיו ליד לורנסבורג, אינדיאנה, והצליחו לדוג שפמנון ענק ויפיפה. השניים התלהבו מהעובדה שכבר בניסיון הראשון הצליחו לתפוס את הדג הגדול, והחליטו לאכול אותו לארוחת הערב.

קיסר ולופ הבחינו כי בטנו של השפמנון הייתה גדולה מהרגיל, אך לא חשדו בדבר. קיסר החל לנקות את הדג בניסיון לברר מדוע הוא נפוח כל כך. "חפץ מאורך בלט מהמעי שלו, והיה נראה שהוא בלע גם כדור", סיפר הדייג.

"שמנו לב שהבטן שלו קשה, אבל לא ידענו מה יצא משם", הוסיף וכתב תחת הפוסט שפורסם בפייסבוק בחמישה ביוני. "החלטנו לחתוך את השפמנון, ומה שמצאנו בפנים היה כדור גומי, חלק של דג אחר שהוא אכל, ועוד חפץ", סיפר קיסר. הפריט המאורך בבטנו של הדג היה צעצוע מין בצורת איבר מין גברי. "אין לי מושג איך ולמה האביזר הזה הגיע לנהר וגרם לדג לבלוע אותו", סיפר הדייג המבולבל. 

הוא התוודה כי בתו בת ה-3 עזרה לו להכין את תערובת התבלינים לתבשיל המתוכנן, אך כאשר נחשפה תכולתו, הדבר גרם לו לפעול במהירות ולהרחיק את הבת. "כשמצאתי את צעצוע המין, אשתי ואני התפרצנו בצחוק, היא כיסתה מיד את עיניה של הילדה והרחקנו אותה מהשולחן", סיפר.

לא ברור האם הם החליטו בכל זאת לבשל את הדג המסכן, או שהם עצרו במסעדת מזון מהיר בדרכם הביתה.