יומון לענייני מדע בסין דיווח כי טלסקופ ענק הצליח לאתר סימנים שמעידים לכאורה על קיומן של ציוויליזציות חוצניות בחלל, אולם הדיווח נעלם באופן מסתורי אחרי זמן קצר. עם זאת, ראש צוות המחקר הבהיר כי לא ברור אם אכן מדובר בעדות דרמטית שמאשר את הימצאותן של ישויות חייזריות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

היומון לענייני מדע וטכנולוגיה ציטט את פרופ' ז'אנג טונגז'י, המדען הראשי של צוות החיפושים אחרי ציוויליזציות חוצניות, שסיפר כי הצוות שלו גילה בשנת 2020 שתי קבוצות של סימנים מלאכותיים חשודים שנקלטו על ידי "עין השמיים" (סקאי איי), טלסקופ ענק לגלי רדיו בקוטר 500 מטר שמוצב בדרום מערב סין, וכי השנה זוהה סימן נוסף ממעקב אחרי כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש.

"האפשרות שהסימן החשוד הוא סוג של הפרעת רדיו גבוהה מאד, ועדיין צריך לאשר או לפסול את זה", הסביר פרופ' ז'אנג שהדגיש כי עדיין מוקדם להגיע למסקנות חד משמעיות אם מדובר בסימנים אמיתיים לישויות חוצניות. "זה עלול להיות תהליך ארוך מאד".

הפרסום ביומון המדעי הופץ במהירות ברשת החברתית הפופולרית ווייבו בסין וגם בכלי תקשורת ממלכתיים, בהם הגלובל טיימס. אולם באופן בלתי מוסבר, הדיווח נעלם כעבור זמן קצר ובסין לא סיפקו עד כה הסברים להחלטה.

הטלסקופ "סקאי איי", שמוצב במחוז גוויג'ואו, נחשב לרגיש ביותר ומתבסס על גלי רדיו בתדירות נמוכה מאד כדי לחפש אחרי סימנים לישויות חוצניות. הציוד הותקן על הטלסקופ בשנת 2018 והוא החל את פעילותו באופן רשמי בספטמבר 2020. צוות המחקר של פרופ' ז'אנג מסתמך על האוניברסיטה הנורמלית של בייג'ינג, המצפה האסטרונומי הלאומי של האקדמיה הסינית למדעים ואוניברסיטת קליפורניה בברקלי.