למרות שלעולם לא נדע באמת מה הכלב שלנו חושב עלינו כשהוא מסתכל לתוך עינינו, נוכל להמשיך לדמיין שזו הדרך שלהם להראות לנו עד כמה אנו חשובים עבורם.

אנה מאשין, אשת אקדמיה באוקספורד, הוכיחה במחקרה כי כלבים אוהבים את הבעלים שלהם, והם לא נשארים לצדו רק בשביל לקבל חטיפים. "הראיות מוכיחות יותר ויותר שהקשר בין הכלב לאדם הוא מערכת יחסים אוהבת", אמרה הד"ר בפסטיבל המדע של צ'לטנהאם.

עוברים את כל מבחני האהבה, כלב ובעליו (צילום: אינג'אימג')
עוברים את כל מבחני האהבה, כלב ובעליו (צילום: אינג'אימג')

מחקרים כבר הראו שכאשר בני אדם שעברו בדיקת MRI תוך שהביטו על תמונה של הכלב שלהם, מוחם הגיב בדפוס דומה לרגע בו הביטו על תמונה של ילדיהם, אם כי בעוצמה מעט נמוכה יותר. "ככל שידוע לנו, כלבים עוברים את כל מבחני האהבה", הוסיפה מאשין.

המוח שלהם מייצר כימיקלים דומים בתגובה לקשר עם הבעלים, כולל בטא אנדרופינים שמתנהגים כמו אופיואידים. אם כל זה לא מספיק, נראה שכלבים מגלים כאב לב בהיעדרנו. "כלבים בהחלט מתחברים אלינו, ויש עדויות אנקדוטליות לכך שהם מתאבלים כשהבעלים שלהם מת".

המוח שלהם מייצר כימיקלים דומים בתגובה לקשר עם הבעלים (צילום: אינג'אימג')
המוח שלהם מייצר כימיקלים דומים בתגובה לקשר עם הבעלים (צילום: אינג'אימג')
 

להבין חיות מחמד אחרות יכול להיות מסובך יותר, במיוחד חתולים מכיוון שקשה יותר ללמוד אותן ובהתאם לסטריאוטיפ, נראה שיש בהן פחות אמפתיה. בהתחשב בהיסטוריה האבולוציונית של החיות הללו, אמרה מאשין, זה לא מפתיע.