מיום שנגיף הקורונה פרץ אל חיינו, כולנו נאלצנו להישאר בפיג'מה בסלון אל מול הטלוויזיה, ומיליוני אנשים מסביב לעולם רכשו מנויים ל"נטפליקס".

חלק ממה שקרה בשנתיים האחרונות, הוא שמחזיקי מנויים חלקו את חשבונות הנטפליקס שלהם עם משפחה וחברים, וכך נגרמו לחברה האמריקאית נזק והפסדים כספיים. מה שעוד יותר השפיע על מצבה, הוא שהעולם כולו (כמעט), למד לחיות עם הנגיף ובני האדם חזרו לשגרת היום יום, וכתוצאה מכך רבים נאלצו לבטל את המנויים שלהם מכיוון שלא היה בהם עוד צורך.

ענקית הסטרימינג, שאיבדה 200 אלף מנויים בחודש אפריל האחרון, החליטה שמעכשיו היא לא מתכוונת לוותר, ויש לה כללים חדשים שבעזרתם תנסה למנוע ממשתמשים לעשות כרצונם. אם לא תצייתו לנהלים, חשבונכם יחסם או יוחרם לצמיתות.

נטפליקס (צילום: ויקיפדיה)
נטפליקס (צילום: ויקיפדיה)

שיתוף סיסמאות

אחת הצרות הגדולות ביותר שנטפליקס נאלצה לספוג היא שיתוף סיסמאות, שמאז ומתמיד נאסרה, אך זה לא מנע ממשתמשים לעקוף את הכללים. החברה ניסתה להתעלם מהנושא, אך לא עוד. שיתפתם את הסיסמה שלכם עם חבר? נטפליקס הפסידה כ-600 ש"ח לשנה לכל הפחות. במידה וענקית הסטרימינג תעלה עליכם, חשבונכם יוחרם.

נטפליקס (צילום: אינג אימג')
נטפליקס (צילום: אינג אימג')

שימוש ב-VPN

למי שלא יודע, VPN הם ראשי תיבות של Virtual Private Network - רשת פרטית וירטואלית, שבאמצעותה ניתן להערים על הרשת ולשנות את מיקומכם למדינה אחרת. המשמעות היא, שכאשר אתם משנים את המיקום שלכם בנטפליקס, ניתנת לכם הגישה לצפות בתכנים שהועלו לצפייה במדינות אחרות לפני שהם עלו במדינה שלכם. הדבר אסור אך סביר להניח שתקבלו הודעת אזהרה או שתיים מהחברה, לפני שחשבונכם יושבת.

נטפליקס (צילום:  אוליבייר דולירי gettyimage)
נטפליקס (צילום: אוליבייר דולירי gettyimage)

הקלטת תכנים

כלל מוכר וידוע בכל מה שקשור לזכויות יוצרים. נטפליקס מבקשת שלא "לשכפל, להפיץ, לפרסם, ליצור יצירות נגזרות ולהציען למכירה", ועוד, של כל דבר מהפלטפורמה. "אנו עשויים להפסיק או להגביל את השימוש בשירותים שלנו אם תפר את תנאי השימוש".

נטפליקס (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
נטפליקס (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')