עצוב: שופט חובב מת לאחר שהותקף על ידי שחקנים ואוהדים, והכל בגלל כרטיס אדום.

חוסה אורלנדו אנאיה בן ה-63, הלך לעולמו כתוצאה מפציעות פנימיות שנגרמו לו בעת ששפט במשחק כדורגל באצטדיון טולוקה בסן סלבדור, בסוף השבוע שעבר. השופט, עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום, שלף כרטיס אדום לאחד השחקנים והדבר הוביל לתגובה זועמת. אוהדים רבים ושחקנים התנפלו על השופט ללא רחמים, והוא הותקף באלימות קשה על ידם.

בתמונות שתיעדו את הרגע המזעזע, נראה השופט מוקף אוהדים שמכים אותו ובועטים בו בברוטליות גם לאחר שנפל על הקרקע. אנאיה הושאר מוטל על כר הדשא כשהוא מחוסר הכרה, כשהתוקפים ברחו מהזירה. הוא פונה לבית חולים מקומי עם דימום מוחי חמור, וכעבור פחות מ-48 שעות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לפי התאחדות הכדורגל של אל סלבדור, אנאיה הותקף קשות על ידי ההמון שגרם לפציעות שהובילו למותו. "אנו מגנים את כל מעשי האלימות באצטדיונים במדינה", נכתב בהודעת ההתאחדות. "אנו מביעים צער רב על מותו של השופט חוסה אורלנדו אנאיה, ואנו סומכים על הרשויות שימצאו את האחראיים לנטילת חייו", הוסיפו.

גוסטבו ויאטורו, השר לביטחון פנים של אל סלבדור אמר: "לצערי מגיעים למגרשים כנופיות של עבריינים, טרוריסטים שצמאים לדם ומוות. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח אותם במלחמה הזאת".