נפתח ונגיד שהמחקר לא מוכיח שגברים הם טיפשים יותר, אלא רק מתים ממעשים מטופשים. אולי נוכל לקרוא להם חסרי זהירות, או פזיזים, אך נראה שהפעם הרוב ייאלץ לקבוע. 

מחקר בן 20 שנה זכה לריענון לאחרונה על ידי החוקרים באוניברסיטת ניוקאסל שבבריטניה, והצליח להוכיח את טענתו פעם נוספת. נתחיל מהסוף ונספר לכם שהממצאים הם כמעט אבסולוטיים – 90% מבין אלו שמצאו את מותם בדרך שנחשבה "מטופשת" היו גברים. 

בין המקרים שכיכבו במחקר היה אדם שהחליט לחבר עגלת סופר לחלק אחורי של רכבת, רק כדי להיגרר שני קילומטרים אל מותו. אחר ירה בראשו עם כלי נשק "עט ריגול" רק כדי להוכיח לחבר שלו שזה אמיתי, ואילו אחד נוסף שניסה לגנוב את כבל הפלדה של המעלית שחרר אותו בזמן שהיה בתוכה וצנח אל מותו. 

מתוך 332 סיפורים שאומתו, ואחרי ש-14 מתוכם נפסלו על שהיו משותפים לגבר ואישה יחד, נותרו 318 מקרים שנחקרו. אם מנקים את 36 המקרים שקרו לנשים, נגלה שלא פחות מ-282 מקרים היו שייכים לגברים. 

באופן מצחיק, הממצאים התואמים את ההבדלים המגדריים תואמים לחלוטין את תיאוריית האידיוטים של דארווין (MIT), הקובעת שהמין הזכרי נוטה לעשות מעשים מטופשים יותר. לצערו, רבים השייכים לו גם מוצאים את מותם בדרך.