טעות שלא הייתה אמורה לקרות: אדם סבל מקושי בראייה באחת מהעיניים. הוא עבר בדיקות רבות והומלץ לו לעבור ניתוח כדי לטפל בבעיה ולהשאיר אותה מאחור. אך בעקבות "תקלה" אחת שאין לה הסבר ברור, המטופל נותח בעין השנייה והתקינה לחלוטין.

ניתח את העין הלא נכונה וגרם למטופל לנזק בלתי הפיך (צילום: אינגאימג)
ניתח את העין הלא נכונה וגרם למטופל לנזק בלתי הפיך (צילום: אינגאימג)

הגבר מסלובקיה נותר עיוור והוא ומשפחתו קיבלו את הבשורה בכאב וקושי רב. בית החולים הציע למטופל ולמשפחה טיפול פסיכולוגי כדי שיסייע להם להתמודד עם הטעות שלא הייתה באחריותם, אך המשפחה השבורה לרסיסים לא קיבלה את הצעת בית החולים שכן טיפול פסיכולוגי לא יחזיר את מאור עיניו של האיש.

לפי סוכנות הידיעות TASR הסלובקית, דובר בית החולים האוניברסיטאי "ברטיסלבה", הודיע כי הרופא המנתח אינו מועסק עוד במוסד הרפואי. רשות הפיקוח על הבריאות במדינה פתחה בחקירה כדי לגלות כיצד עלולה להתרחש טעות מזעזעת שכזו. לאחר שיהיו תשובות, המשפחה תפנה לבית המשפט במטרה להגיש תביעה נגד הרופא המנתח ונגד בית החולים.

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

התקלה קרתה בתקופה סוערת במגזר הבריאות הסלובקי, עם סכסוך מרעיש בעקבות תנאי ההעסקה והשכר של הרופאים. אנשי צוות רבים התפטרו מעבודתם במיוחד בצ'כיה ובאוסטריה. הלחץ על הרופאים שנותרו במשרה גדל באופן משמעותי ובשבוע שעבר הודיע האיגוד כי כ-3,000 רופאים שוקלים להפסיק את עבודתם אלא אם התנאים ישופרו.