ספינה בשם USS Samuel B. Roberts, מתקופת מלחמת העולם השנייה אותרה בעומק של קרוב לשבעה קילומטרים מתחת לפני הים בים הפיליפיני על ידי ההרפתקן ויקטור וסקובו ב-22 ביוני.

כלי השיט נפגע מאש של הצי היפני במהלך הקרב מול סמאר באוקטובר של שנת 1944, כאשר 90 מתוך 210 אנשי הצוות שהיו על הסיפון, נספו בטביעה. 120 הניצולים נאחזו ברפסודות הצלה במשך כ-50 שעות, עד שחולצו בסופו של דבר. מיקומה של הספינה הטרופה הטריד את החוקרים במשך עשרות שנים, אך כעת, קצין הצי האמריקני בדימוס, סוף סוף הצליח לאתר אותה וצילם כמה קטעי וידאו ייחודיים.

וסקובו מצא בשנה שעברה הריסה אחרת, שטבעה לעומק של כ-6.5 קילומטרים מתחת לפני הים, אך האחרונה שמצא הייתה שקועה קצת יותר עמוק. החוקר צלל אל המעמקים העכורים יחד עם מומחה הסונרים ג'רמי מוריזט, כדי לסרוק את השרידים מקצה לקצה. הוא אמר: "זה היה כבוד גדול לאתר את הספינה המפורסמת הזו, ועל ידי זה, לקבל את ההזדמנות לספר מחדש את סיפור הגבורה שלה לאלה שלא יודעים דבר עליה ועל הצוות שהיה בה".

הוא הוסיף: "נראה שהחרטום שלה פגע בקרקעית הים בעוצמה מסוימת, חלקים נוספים נפרדו ממנה אך כולם נותרו יחד באותו המקום". הצוות אמר מוקדם יותר כי קשה לו להאמין שיאתרו את ההריסה. "לא היינו בטוחים שנוכל למצוא אותה באוקיינוס העצום והעמוק. אך התמדנו, ובעזרת ניתוח היסטורי מוצלח והרבה מאוד טכנולוגיה ועבודה קשה, הצלחנו במשימה".