עד 5,000 אורחים יוכלו יום אחד למצוא את עצמם טסים ב"Sky Cruise", מלון מעופף מפואר שיופעל על ידי היתוך גרעיני ולא ינחת לעולם. העיצוב של Sky Cruise יהיה מורכב מ-20 מנועים לפחות והוא יוטס על ידי בינה מלאכותית, כך שלא יהיה צורך בטייסים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

איך תגיעו אליו? מטוסי הנוסעים שאנו מכירים יעבירו את האורחים ל-Sky Cruise וממנו ואפילו תיקונים פשוטים יבוצעו תוך כדי טיסה. הישם אלגהילי שהגה את הרעיון של המטוס הפלצתי, טוען שהשיוט בשמיים "יכול להיות העתיד של התחבורה". כשנשאל כמה טייסים יצטרך כדי להטיס על המטוס הענק, הוא ענה: "כל הטכנולוגיה הזו ואתה חושב שעדיין יש צורך בטייסים? אני מאמין שהמטוס יהיה אוטונומי לחלוטין".

אבל עדיין, ל-Sky Cruise יידרשו אנשי צוות רבים כמו בכל בית מלון. סרטון ההדמיה הציג מסעדות וקניון ענק בשמיים, גם חדרי כושר, תיאטראות ואפילו בריכת שחייה. בקליפ, המכונה המעופפת הענקית מוצעת גם כאולם האירועים המושלם. עם זאת, לא כולם מסכימים עם ההמצאה החדשנית.

האורחים יועברו על ידי מטוסים רגילים (צילום: צילום מסך יוטיוב)
האורחים יועברו על ידי מטוסים רגילים (צילום: צילום מסך יוטיוב)

רבים כינו את הרעיון כ"טיטאניק החדשה", וטענו שאם מטוס מופעל על ידי כור גרעיני, הוא עלול להתרסק ולהרוס עיר שלמה. גולש אחד הגיב: "רעיון נהדר, להשתמש בכור גרעיני עבור משהו שעלול ליפול עלינו מהשמיים", בעוד שמישהו אחר כתב: "אני בטוח שאוכל להרשות לעצמי כרטיס לסיפון הנמוך ביותר, ללא מרווח לרגליים וללא גישה לטרקלין".

עם עלויות הפיתוח האדירות הכרוכות בכך, חלקם חזו שחופשה ב-Sky Cruise, תעלה הון תועפות. מגיב יוטיוב בעל ידע פיננסי כתב: "למרות שמדובר ברעיון מעניין וניתן לבנות אותו עם הטכנולוגיה הנוכחית, המלון הזה יהיה מאוד יקר וללא ספק רק עשירים יוכלו להתארח בו".

טכנולוגיית ההיתוך שצפויה להניע את Sky Cruise, עדיין רחוקה מאתנו. וכמו שזה נראה כרגע, זה לא יסייע לקיצור התורים הארוכים בשדות התעופה ברחבי העולם.