מינהל החלל הלאומי של סין, תאגיל חלל בבעלות המדינה, עשוי לתכנן "השתלטות על הירח" כחלק מתכנית חלל הצבאית, כך טען מנהל נאס"א ביל נלסון. במהלך הראיון, אישר נלסון כי ארצות הברית הייתה מעורבת במירוץ לחלל עם בייג'ינג. 

לטענתו, בשנת 2035, סין תשלים את בניית תחנת הירח ותשיק מספר תכניות. מנהלה של נאס"א בן ה-79, הודה כי ממשל החלל האמריקני היה "מודאג מאוד" מהנחיתה של סין על הירח ומהאג'נדה שלה "לחטוף את הירח".

לויין בחלל  (צילום: Astroscale)
לויין בחלל (צילום: Astroscale)

בשנה שעברה, סין הציגה את המודל הראשון של תחנת החלל "טיאנגונג" או "הארמון השמימי" שלה. המדינה מתכננת להוסיף מודלים נוספים כמו מעבדת המדע מנגיטאן, עד סוף השנה. 

בשנה הבאה היא תשגר טלסקופ חלל בשם Xuntian. הוא יטוס לתחנת החלל ויעגון שם לצורך שירות ותדלוק. סין היא המדינה השלישית בהיסטוריה שהטיסה אסטרונאוטים לחלל וגם הקימה תחנת חלל, אחרי ברית המועצות וארה"ב. שאיפותיה של המדינה גדולות והיא מקווה להחליף את תחנת החלל הבינלאומית ISS שצפויה להיות מושבתת ב-2031. 

עד שנת 2035, סין תשלים את בניית תחנת הירח ותשיק מספר תוכניות (צילום: Getty images)
עד שנת 2035, סין תשלים את בניית תחנת הירח ותשיק מספר תוכניות (צילום: Getty images)

גם יפו, דרום קוריאה, רוסיה, הודו ואיחוד האמירויות הערביות עובדות על משימות ירח משלהן. הודו השיקה בעבר את משימת הירח הגדולה השנייה שלה, והיא מתכננת לבנות תחנת חלל משלה עד 2030.

בינתיים, סוכנות החלל האירופית שעובדת עם נאס"א על משימות הירח, מתכננת גם רשת של לווייני ירח כדי להקל על אסטרונאוטים לתקשר עם כדור הארץ.