מכתבו של אלכסנדר המילטון, האב המייסד של ארצות הברית, הוא יצירה עתיקת יומין שתוצג בתערוכה השנתית במוזיאון חבר העמים ברביעי ביולי, כך נמסר ממשרדו של מזכיר חבר העמים, ויליאם גאלווין. 

זו הפעם הראשונה מזה שנים, שהציבור מקבל הזדמנות לראות את המכתב מאז שהוחזר למדינה לאחר מאבק ממושך בבית המשפט. הנייר יוצג לצד העותק המקורי של הכרזת העצמאות של מסצ'וסטס.

המילטון, שר האוצר הראשון שזכה לתשומת לב מחודשת בשנים האחרונות בעקבות המחזמר בברודווי הנושא את שמו, כתב את המכתב למרקיז דה לאפייט, האריסטוקרט הצרפתי ששירת כגנרל בצבא היבשתי.

בתאריך 21 ביולי 1780, הוא פירט במכתבו על האיום הבריטי כלפי הכוחות הצרפתיים ברוד איילנד. "זה עתה קיבלנו עצות מניו יורק דרך ערוצים שונים, שהאויב מאיים על הצי והצבא הצרפתי", כתב המילטון. המכתב הועבר על ידי גנרל וויליאם הית', יחד עם בקשה לחיילים לתמוך בבנות ברית צרפתיות.

המכתב נגנב במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי אחד מהעובדים בארכיון המדינה (צילום: Getty images)
המכתב נגנב במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי אחד מהעובדים בארכיון המדינה (צילום: Getty images)

על פי החשד, המכתב נגנב במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי אחד מהעובדים בארכיון המדינה, ולאחר מכן נמכר באופן פרטי. הוא צץ מחדש לפני מספר שנים כמכרז בווירג'יניה קיבל אותו ממשפחה שהייתה למעוניינת למכור אותו. בית המכירות הפומביות קבע כי הפריט גנוב ויצא קשר עם ה-FBI. לאחר מכן, בית המשפט הפדרלי לערעורים, קבע כי המכתב שייך למדינה וכי הוא יוחזר למקומו.