מגדל אייפל - אחד מסמלי התרבות המפורסמים ביותר בעולם שנמצא בפריז - מאבד את צבעו.

מומחים שעסוקים בהכנתו של המגדל לקראת המשחקים האולימפיים בפריז ב־2024 מתריעים כי הוא מחליד. הם מוסיפים כי אף שהוא לא נמצא בסכנת התמוטטות המגדל, שמתנוסס לגובה של 330 מ', מחליד באופן שצביעה שגרתית לא תסייע לו והיא יכולה רק "להסתיר את הנזקים לטווח קצר".

מגדל אייפל בפריז (צילום: רויטרס)
מגדל אייפל בפריז (צילום: רויטרס)

החברה הציבורית שמנהלת את המגדל, שבו מבקרים בממוצע כ־6 מיליון אנשים מדי שנה, כבר הודיעה כי היא מסרבת לסגור אותו למבקרים לתקופה ממושכת, לאחר שסגירתו ב־2020, עם התפרצות הקורונה, גרמה להפסדים של 52 מיליון יורו. העבודות הנוכחיות במגדל אמורות היו לפתור את סוגיית החלודה, כאשר העובדים התבקשו לצבוע מחדש את כל המגדל

למרות זאת, בסופו של דבר העבודה הקיפה רק 5% מהמבנה, והעבודות הופסקו לגמרי לאחר שהתברר כי במתחם ישנן שכבות של עופרת והן מהוות סכנה. מהנדסים שבדקו את המגדל גילו בו 884 מקומות שונים שדורשים טיפול. מתכנן המגדל ומקימו המהנדס גוסטב אייפל אמר כבר לאחר סיום העבודה ב־1889 כי הוא עבד עם ברזל נטול פחמן, והסביר כי "המגדל תוכנן עם גישה לכל חלקיו כדי לאפשר לזהות סימני חלודה ולטפל בהם".

האם מגדל אייפל נמצא בסכנה? (צילום: אינג'אימג')
האם מגדל אייפל נמצא בסכנה? (צילום: אינג'אימג')

כשהוקם כוסה המגדל בשכבת צבע חום־אדום, וברבות השנים נצבע מחדש עשרות פעמים בצבעים שונים, עד שבשנת 1968 הוחלט כי הצבע שלו יהיה חום.