מי לא מכיר בני אדם הרגישים למאכלים מסוימים, לסוגי בדים ואפילו לשמש? אבל אדם שאלרגי לרגשות - על זה עוד לא שמענו.

נטשה קואטס בת ה-27 מנוטינגהאם, אלרגית לרגשות. היא חשפה את התופעה הנדירה ממנה היא סובלת בסרטונים שפורסמו בחשבון האינסטגרם וה-TikTok הפופולריים שלה. "כל שינוי בסטטוס קוו של הגוף שלי, בין אם אני צוחקת, בוכה, עצובה או לחוצה, יכול לגרום לתגובה כימית", אמרה.

אלרגית לרגשות, נטשה קואטס בת ה-27 מנוטינגהאם (צילום: טיקטוק)

קואטס סובלת במיוחד מתסמונת שפעול תאי הפיטום, שבה אם חווה "תסמיני אלרגיה חמורים חוזרים ונשנים המשפיעים על מספר מערכות בגוף", כך על פי האקדמיה האמריקאית לאסטמה, אלרגיה ואימונולוגיה.

בת ה-27 נזכרה במקרה אחד בו כמעט מצה מצחוק, ותיארה: "יצאנו כמה חברים לבילוי לילי, צחקתי עד שלפתע הלשון והגרון שלי החלו להתנפח. חבר אחד התקשר לאמבולנס בזמן שחבר אחר עזר לי להזריק אפיפן כדי שלא אאבד את ההכרה".

כתוצאה מהתופעה החריגה ממנה סובלת קואטס, היא חווה תגובות אלרגיות כמעט בכל יום ואושפזה למעלה מ-500 פעמים. "כשאני מרגישה שמתחילה להתפתח אצלי תגובה אלרגית, אני מנסה להדחיק את זה, אחרת תהיה תגובה גרועה ומסוכנת יותר. זה ממש מעגל קסמים", אמרה הצעירה.

בגיל 18 היא חוותה את ההתקף האנפילקטי הראשון כשהייתה באירוע ציבורי והחלה לחוש רעידות משונות בכל חלקי הגוף. "רעדתי, הרגשתי שהכל מסתובב לי והתקשיתי לנשום", סיפרה. רק כעבור שנתיים שהתופעה לא פסקה, היא אובחנה עם MCAS. למרות מחלתה המתישה, כיום היא מצטיינת בהתעמלות אומנותית והפכה להשראה לאחרים ברשתות החברתיות, הסובלים ממחלה דומה לשלה.