תמונה שצולמה בטיסת פנים מאוקלנד לוולינגטון שבניו זילנד ב-1 ביולי, הצליחה להסעיר את הרשת ועוררה דיונים סוערים בין גולשים רבים. בצילום שפורסם ברשתות החברתיות, ניתן לראות פעוט עוטה מסכת פנים במידה המתאימה למבוגרים, המכסה את כל פניו מלבד שני חורים קטנים לעיניים, כדי שיוכל להביט סביב.

ג'נדר אופרמן ששיתף את התמונה, כתב כי מדובר בדבר "סופר-מתוק", וטען כי התינוק היה מלא שמחה, קפץ וצחקק. "הדבר הזה הפך את ההמתנה לירידה מהמטוס לקצת נעימה ומבדרת", כתב האיש שצילם את הרגע.

מאז השיתוף, התמונה הצליחה להסעיר את הרשת. חלק מהגולשים חשבו שהתופעה משעשעת והשוו אותה לדמויות מוכרות מסרטי אימה. אחרים כתבו שזה "עצוב להפליא" וטענו שזו דוגמה קלאסית ל"התעללות בילדים".

"אם הייתי על הטיסה הזו, הייתי מסירה את המסכה מפניו וזורקת אותה לפח בעצמי", כתבה גולשת אחת. אחר הגיב: "זה ממש מסוכן לכסות את הפנים שלו ככה". חלקם אפילו תהו עד כמה מסכת קורונה יכולה להיות יעילה לילדים בגיל כה צעיר, נגד הנגיף . אופרמן לעומת זאת, ענה למגיבים הרבים כי המסכה כלל לא הייתה קשורה בחוזקה סביב פניו של הפעוט. "אני חושב שזה היה שילוב של צחוק ולנסות לשמור על בנה כמיטב יכולתה", הוסיף המפרסם.

הממשלה המליצה להורים לבחור מסכה המכסה את הפה, האף והסנטר ללא רווחים (צילום: אינג'אימג')
הממשלה המליצה להורים לבחור מסכה המכסה את הפה, האף והסנטר ללא רווחים (צילום: אינג'אימג')

אשת צוות רפואי ומיקרוביולוגית, הסבירה כי המסכה "עשויה להפחית מעט את כמות הנגיפים שנושמים פנימה, אך עדיף להשקיע במסכות המיועדות לקטנטנים". לפי ממשלת ניו זילנד, כל הנוסעים מעל גיל 12 מחויבים לעטות מסכות פנים בטיסות. עבור ילדים קטנים ותינוקות, הממשלה המליצה להורים לבחור מסכה המכסה את הפה, האף והסנטר ללא רווחים.