מזעזע: נערות צעירות ניסו לבצע טרנד שרץ ברשת שבעקבותיו איבדו השתיים את חייהן. כעת, הרשת החברתית TikTok עומדת בפני תביעה ייצוגית שהוגשה על ידי הוריהן של הקטינות.

לאלני אריקה וולטון בת ה-8 ואריאני ג'יילין ארויו מארה"ב, נפצעו ומתו לאחר שצפו במשך שעות בסרטונים המציגים אתגר קטלני חדש באפליקציית ה-TikTok. לפי התביעה שהוגשה כנגד המדיה החברתית, הטרנד המסוכן המשיך להופיע שוב ושוב ב"פוריו", דף הבית של חשבונן של הבנות, על ידי אלגוריתם של האפליקציה.

טיקטוק  (צילום: רויטרס)
טיקטוק (צילום: רויטרס)

התביעה המשותפת הוגשה ביום שישי בבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס. אתגר האפלה הוא האחרון בשורה של טרנדים ויראליים מסוכנים המופצים בפלטפורמה, כשהוא מקדם ניסיון חניקה עצמי כדי למדוד כמה זמן מצליח המבצע לעצור את נשימתו. לאתגר יכולות להיות השלכות קטלניות.

לאלני נמצאה בחדר השינה שלה "תלויה ממיטתה עם שרוך סביב צווארה", בעוד שאריאני נמצאה תלויה באמצעות רצועתו של הכלב שלה במרתף הבית. "TikTok השקיעה מיליארדי דולרים כדי לפתח את המוצר שלה תוך שהיא דוחפת לבני הנוער ולקטינים המשתמשים בה, טרנדים המזיקים לבריאותם הנפשית", כך נכתב בתביעה.

טיקטוק (אילוסטרציה) (צילום: pexels)
טיקטוק (אילוסטרציה) (צילום: pexels)

תגובת מנהלי המדיה החברתית טרם התקבלה. אתגר האפלה הוא לא הטרנד המסוכן הראשון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות בשנים האחרונות. לאחרונה נהרג נער צעיר לאחר שקפץ מול משאית נוסעת בטרנד קטלני אחר.