מדריד: ארכיאולוגים חשפו ב-3 ביולי כי איתרו עצם לסת אנושית עתיקה שיכולה לשפוך אור על חייהם של אבות האדם הקדמונים ביותר שחיו על אדמת אירופה.

העצם התגלתה ב-30 ביוני והתברר כי מדובר בחלק מלסת תחתונה. המומחים טרם השלימו את בדיקות התיארוך של המאובן, אך מעריכים שהעצם יכולה להיות בת 1.4 מיליון שנים, ואם כן, היא תיחשב למאובן העתיק ביותר של אדם קדמון שנמצא אי פעם באירופה.

"השבוע הראשון של יולי 2022 ייכנס להיסטוריה של האבולוציה האנושית", אמר הצוות מקרן אטפורקה שמצאו את שרידי הגולגולת. השבר המאובן של הלסת העליונה ועצם הלחי, נמצא ליד מערות בהרי אטפורקה במחוז בורגוס שבצפון ספרד, אתר של שרידים עתיקים אחרים.

החוקרים אמרו כי הם עדיין עובדים על זיהוי הסוג הספציפי של האב הקדמון האנושי וקביעת גיל העצם. "עלינו להמשיך במחקר שלנו שצפוי להימשך כשנה לכל הפחות. זה לוקח המון זמן", אמר חוזה מריה ברמודז, אחד המנהלים של אתר החפירות שנפתח בשלהי שנות ה-70. "מה שאנחנו יכולים לומר בוודאות, הוא שמצאנו מאובן מאוד חשוב ומעניין שהיה שייך לאחת האוכלוסיות הראשונות שחיו באירופה". כמו כן, מומחים צפויים לאבחן באיזה סוג של אדם קדמון מדובר.