אישה בשנות ה-30 לחייה ששמה לא נחשף בתקשורת, נלקחה למעצר לפני מספר שבועות בחשד לסחר בבני אדם, כך על פי הדיווחים. היא מכרה את בנה הוולד כדי שתוכל לשלם על ניתוח אף.

האם בת ה-33 מרוסיה, ילדה את התינוק ב-25 באפריל בבית החולים בעיר קספייסק שבדרום המדינה, ומכרה אותו כחמישה ימים לאחר מכן לזוג מקומי שהיה מעוניין להביא ילדים לעולם אך ללא הצלחה.

לפי הדיווחים, האם חסרת הלב נפגשה עם השניים והסכימה למכור להם את בנה הוולד חסר האונים, בתמורה ל-200,000 רובל (3,200 דולר) בלבד, סך עלות ניתוח האף שרצתה האם לעבור. ביום בו מכרה את הבן היא מסרה, לכאורה, להורים הטריים מסמך "ויתור זכויות על הילד" בתמורה לסכום כספי נוסף ששולם לה מראש בסך 360 דולר. 

לא הספיקה לעבור את ניתוח האף, האם הביוליוגית (צילום: מתוך אינסטגרם)
לא הספיקה לעבור את ניתוח האף, האם הביוליוגית (צילום: מתוך אינסטגרם)

פחות מארבעה שבועות לאחר מכן, כך על פי החשד, קיבלה האם הביולוגית את שאר המזומנים, אך מידע בגין המקרה הועבר למשטרה המקומית. לא ברור מי יצר קשר עם הרשויות אך האם נלקחה למעצר באופן מידי יחד עם הזוג ש"רכש" ממנה את התינוק באופן לא חוקי. ההורים הטריים סיפרו, לכאורה, לחוקרים כי האם נתנה להם את הוולד ואת תעודת הלידה שלו אך הכחישו ששילמו בעבורו. הם הוסיפו כי לאחר מספר ימים, ביקשה מהם האם הביולוגית 3,200 דולר בעבור ניתוח אף כדי "שתוכל לנשום טוב יותר" והם שמחו להיענות ולעזור לה.

בת ה-33 צולמה בתחנת המשטרה לאחר המעצר ונראה כי טרם הספיקה לעבור את ניתוח האף. "כרגע מתבצעת סדרה של פעולות חקירה שמטרתן לבסס את כל נסיבות הפשע שבוצע", כך נמסר מהמשטרה המקומית. "האישה חשודה בביצוע רכישה או מכירה שבוצעו ביחס לאדם שנמצא במצב של חוסר אונים".

האישה שרכשה את התינוק, תועדה אוחזת בו בתחנת המשטרה (צילום: מתוך פייסבוק)
האישה שרכשה את התינוק, תועדה אוחזת בו בתחנת המשטרה (צילום: מתוך פייסבוק)

האישה ששילמה בעבור התינוק צולמה גם היא בתחנת המשטרה. לא ברור בפני אילו אישומים היא ובן זוגה צפויים לעמוד. הגורמים הרשמיים לא חשפו מי מטפל כעת בפעוט בן החודשיים.