נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הוא אמנם דמות בכירה וחשובה, אך הוא גם פשוט איש קצת קלאמזי שצבר לא מעט פדיחות בשנותיו הפוליטיות. לקראת הגעתו לישראל שתתרחש מחר (ד'), ריכזנו כמה מהאירועים הכי מצחיקים ומפדחים של ביידן. 

לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית במזרח התיכון, זה מה שנמסר לרשת CNN מגורמים המעורים בפרטים>>>

אווץ'
ממש לפני כחודש, כחלק מאירוע חגיגות יום הנישואים ה-45 עם אשתו ג'יל, השניים החליטו לצאת לרכיבה על אופניים. הם כבר עברו את מרבית המסלול כשלפתע, תוך כדי שהנשיא מנופף לעיתונאים לשלום ומתקרב אליהם כדי לאחל "יום האב שמח", הוא איבד שליטה על האופניים ונפל על האספלט. בהחלט לא נעים. 

ג'ו ביידן נפל מהאופניים (צילום: רויטרס)

יש רוחות רפאים?
סרטון שצבר לא פחות מ-12.5 מיליון צפיות ביממה אחת בלבד, מציג רגע מביך נוסף של הנשיא האמריקאי. זה קרה אחרי שסיים את נאומו באוניברסיטת צפון קרוליינה בעניין טכנולוגיה חקלאית, כאשר בסוף הנאום הוא הסתובב ונראה מושיט את ידו ללחיצה – אלא שאף אחד לא היה לצידו. ביידן היה נראה מבולבל מעט מלחיצת היד לאוויר לפני שירד מהבמה, והתיעוד הפך לאחת הבדיחות הרציניות ברשת. 

ביידן לוחץ יד לאוויר (צילום: רויטרס)
חזור על השורה
פדיחה טרייה במיוחד של ג'ו ביידן נרשמה רק לפני פחות משבוע, במהלך נאום של הנשיא בעניין זכויות הרבייה של נשים במסגרת חוק ההפלות. את הנאום ביידן הקריא מטלפרומטר בו היה כתוב הטקסט שנשא, יחד עם הוראות ההקראה, ופה בדיוק הוא נפל. אחת ההנחיות שהוא כתובות בטלפרומטר הייתה "חזור על השורה", ואיך אנחנו יודעים זאת? ביידן התבלבל והקריא את השורה הזו בקול רם. 

האייר-פורס
כארבעה חודשים מהפעם האחרונה בה העניק הנשיא האמריקאי ראיון בלעדיי לעיתונאים, נקבע הריאיון שלו עם ג'ימי קימל. בדרכו לעלות על המטוס בדרך ללוס אנג'לס, ביידן נמנע מלהתייחס לכתבים שהגיעו למקום ומיהר במדרגות, מה שגרם לו לאבד שליטה למעוד באופן מביך למדי. ועד שכבר הצליח להתייצב, שוב איבד אחיזה וצנח על המדרגות.

 

מדליה הפוכה
במהלך טקס כבוד האומה לארבעה מחיילי הצבא האמריקאי, שנלחמו בגבורה במלחמת וייטנאם, ג'ו ביידן העניק לכל אחד מהם מדליית הוקרה. אחד הנבחרים, דווייט ו.בירדוול, קיבל את המדליה על עזרתו ביציאה מווייטנאם ופינוי פצועים בשנת 68', למרות הפציעות הקשות שלו בפלג גופו העליון ופניו. כשביידן התכוון להניח את המדליה על צווארו, הוא הניח אותה הפוך, כאשר תליון הכוכב הולבש על גבו של בירדוול. הסרטון של הטעות הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, כאשר הגולשים החלו לטעון כי "אינו כשיר להיות נשיא". 

איך קוראים לו?
רק יממה אחרי שקרא לסגניתו קמלה האריס "הנשיאה", הגיע בלבול נוסף של ג'ו ביידן. במהלך נאומו ב-9 במרץ האחרון, הנשיא התכוון להודות לשר ההגנה שלו, לויד אוסטין – אך פשוט שכח את שמו. "אני רוצה להודות ל..הגנרל לשעבר, אני ממשיך לקרוא לו גנרל. בואו נודה למזכיר על כל מה שהוא עשה כדי לנסות וליישם את מה שדיברנו עליו זה עתה", אמר הנשיא, מבלי להזכיר את שמו של אוסטין. חלילה לא מכוונה רעה, הוא פשוט באמת לא זכר. 

סטנד-אפ, תרתי משמע
אם נקפוץ אחורה אל שנת 2008, כשהנשיא עוד מילא את תפקיד סגנו של ברק אובמה, הוא השתתף בעצרת הקמפיין של אובמה במיזורי. כחלק מנאומו, הוא רצה להריע ולהאדיר את סנאטור המדינה, צ'אק גרהאם, שהלך לעולמו בשנה שעברה, אך שכח פרט קטן. בנאום הוא פנה אל גרהאם ואמר לו: "תעמוד צ'אק, תן להם לראות אותך", אלא שבאותם הימים הסנאטור היה מרותק לכיסא גלגלים בעקבות מחלת ניוון שרירים שתקפה אותו. כדי לנסות לצאת מזה בקלאס, ביידן אמר: "הו, אלוהים אוהב אותך, על מה אני מדבר. אני אגיד לך מה כן, אתה גורם לכל השאר לקום חבר".