אנס נמלט מעונש לאחר ששופט קבע כי הקורבן היא זו ש"הזמינה אותו לקיים יחסי מין לאחר שהשאירה את תא השירותים בו השתמשה, פתוח".

המשפט בעניינו של האיש התנהל בעיר טורינו שבאיטליה ביום שישי האחרון. נטען כי האישה הייתה "שיכורה מאוד" לאחר ששתתה כמות אלכוהול מרובה באחד מהפאבים בעיר בחודש מאי של שנת 2019, כשהיא והחשוד הלכו יחד לשירותים.

השופט טען כי ההוכחה \'\'ישנה ובלויה\'\' (צילום: אינג'אימג')
השופט טען כי ההוכחה \'\'ישנה ובלויה\'\' (צילום: אינג'אימג')

הנפגעת טענה שהגבר הסיר את בגדיה בכוח במהלך התקיפה למרות שהתנגדה, ובהוכחה הביאה עמה את המכנסיים שלבשה באותו הלילה כדי להראות את הרוכסן שנשבר. לרוע מזלה של הקורבן, השופט טען כי ההוכחה "ישנה ובלויה" ושלחשוד אין כל קשר לשבירת הרוכסן.

החלטתו של השופט שביטלה את ההרשעה שניתנה לפני כשנתיים, עוררה סערה ברשת ובמיוחד באיטליה עם קשת רחבה של פוליטיקאים שגינו את החלטות בתי המשפט בגין תקיפות מיניות ואלימות על רקע מגדרי. המחוקקת לוטורה רוטו, חברת פרלמנט ממפלגת הימין הפופוליסטי, כינתה את השלטון "מצמרר".

צעירה עברה אונס, תמונת אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
צעירה עברה אונס, תמונת אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

היא סיפרה לסוכנות הידיעות האיטלקית: "הצעירה, שהביעה בבירור את אי הסכמתה לקיום יחסי מין, כביכול 'גמרה לגבר להעז' לאנוס אותה בכך שהותירה את דלת תא השירותים פתוחה בנוסך להיותה שיכורה. המקרה חריג וכל הסימנים מצביעים על אונס". חברת מפלגת תנועת חמשת הכוכבים, מריה אדרה ספדוני, אמרה כי פסק הדין "מחזיר אותנו אחורה שנות אור, למאבק באימות מגדרית", וקראה ל"ריסון" של שופטים עם פסקי דין דומים.

אחרים קראו לבית המשפט העליון לבטל את פסק הדין. ההחלטה היא העדכנית ביותר בשורה של פסקי דין של בית המשפט בטורינו שסומנו כמיזוגיניות על ידי תומכי זכויות נשים. מקרה דומה משנת 2019, כלל שני גברים שזוכו מאונס לאחר שהשופטים טענו כי הקורבן "מכוערת", וטענו כי היא "גברים ולא מושכת".

הפגנה של 200 איש פרצה מחות לבית המשפט באנקונה ביום שני כאשר המפגינים מחו "על הבושה".