אחד מהמקומות יפים ביותר במרכז מקסיקו הפך בשנים האחרונות לבית קברות של קורבנות מלחמות הקרטלים. בשבועות האחרונים נחשפו שרידי גופות של עשרות בני אדם שנרצחו ונקברו בסמוך לאגם לוס נגריטוס. לפי ההערכות, באזור קיימים עוד מאות נעדרים.

נמסר כי רק שמונה מתוך 23 הגופות שנמצאו על ידי הרשויות זוהו, בעיקר לפי פריטי לבוש או שיניים. שאר הגוויות צפויות לעבור בדיקות DNA. החוקרים מעריכים כי ייתכן שישנן באזור כ-500 גופות של קורבנות הקרטלים לאחר שבשנת 2013, אותרו קברי אחים בקרבת מקום.

תושב שמתגורר בסמוך לאגם, סיפר כי ארגוני פשע הפכו את לוס נגריטוס ל"מחנה ההשמדה הפרטי שלהם. כולנו יודעים מה קורה שם כבר שנים ארוכות, כולנו שמענו בכל יום את היריות אבל לא אמרנו שום דבר כי פחדנו שאנחנו נהיה הבאים בתור".

קרטל חליסקו הוא אחד מארגוני הפשע המסוכנים ביותר במקסיקו. בראשותו של הקרטל עומד נמסיו "אל מנצ'ו" אוסגוארה, שהונו מוערך בין 500 מיליון דולר למיליארד דולר. מנהל הסמים האמריקאי (DEA) מציע כיום 10 מיליון דולר על ראשו של סוחר הסמים, אך הוא לא נראה באופן פומבי כבר שנים רבות.

לוס נגריטוס נמצא במדינת מיצ'ואקן, סמוך לגבולה המערבי עם מדינת חליסקו. תושבי האזור טוענים שהאגם שוכן בסמוך לציר מרכזי במדינה שקיבל את הכינוי "מסדרון המוות", בגלל פעילות קרטלי הסמים בסביבתו. המקום הפך יעד מרכזי להיעלמויות, חטיפות, רציחות ואירועי אלימות נגד רשויות החוק