זוג מניו ג'רזי שבארה"ב, חשף כי מצא עשרות אלפי דולרים במזומן בזמן שחפרו בחצר האחורית של ביתם בסוף השבוע האחרון.

סוזן וריצ'רד גילסון רכשו בית לפני כארבע שנים, ומאז הם שיפצו אותו והרחיבו את החלל, הוסיפו ריצוף חדש ועוד. האיש נעזר במחפר קטן בחצר האחורית כדי להוציא מהאדמה סלעים גדולים וכבדים. במהלך העבודות, נתקל גילסון בשני עצמים גליליים. בתחילה חשב שמדובר בעשבים שוטים, זרק את הגושים הצידה והמשיך בעבודתו. הוא שכח מקיומם עד שחזר לחצר לחפירות נוספות ביום שלמחרת. 

באותו היום כשסיים את העבודות, הוא אסף את האשפה וכשהבחין שוב בגלילים, הוא הבין כי ה"עשבים השוטים" הם בעצם חבילות של שטרות ישנים של 10 ו-20 דולר, כרוכות בחוזקה. לאחר שפתח את הקשרים וספר את השטרות, הסכום הכולל הגיע לכ-1,000 דולר, אך החלק המפתיע הוא, שהם שווי ערך ל-20 אלף דולר כיום.

''שטרות הכסף היו מגולגלים כמו סיגרים קטנים'' (צילום: מתוך פייסבוק)
''שטרות הכסף היו מגולגלים כמו סיגרים קטנים'' (צילום: מתוך פייסבוק)

"הבחנתי בגוון הירוק בקצה וזה היה נראה כמו שטרות", אמר גילסון והשווה את הממצאים ל"סיגרים קטנים". מאוחר יותר הוא נזכר שבין הממצאים היו גם שתי צנצנות זכוכית שבורות, שככל הנראה הכילו את סכומי הכסף, אך התנפצו כתוצאה מהחפירות.

הוא ציין כי נראה שהחותמות על השטרות הם משנת 1934. "מוזר, נראה שמישהו החביא אותם בתוך צנצנת", אמר. לאחר ששאל את שכניו האם יש להם מושג בהיסטוריה של הבית, נמסר לו כי חלק מהשכנים הוותיקים שגרו ברחוב, זכרו שהנכס פעל כבית בושת לפני שנים רבות והעסיק נשים שהיו עוזבות וחוזרות. ככל הנראה, הנשים הן אלו שהיו מסתירות את סכומי הכסף באדמה.

גילסון סיפר שהוא מתכנן לשמור את השטרות כ"ממצא היסטורי בעקבות הסיפור שהם מייצגים. מדי פעם אפשר למצוא דברים מוזרים בזמן שיפוץ, אבל לא כאלה", אמר האיש.

שווי של 20 אלף דולר כיום (צילום: מתוך פייסבוק)
שווי של 20 אלף דולר כיום (צילום: מתוך פייסבוק)